عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با هیبنا:

ساخت و ساز با تقاضا فاصله زیادی دارد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه سالانه در خوشبینانه ترین حالت ۴۰۰ هزار مسکن در سطح کشور ساخته شده و این اعداد و آمار با نیاز و تقاضای کشور فاصله زیادی دارد گفت: مصوبه مجلس به پرداخت تسهیلات تا ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد مسکن و تولید مسکن تحرک ویژه ای خواهد بخشید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مجلس در تبصره ۱۸، مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن در قالب ارائه تسهیلات مصوب کرده است. این مصوبه می تواند خبر خوبی برای تمام بخش های اقتصادی که با بخش مسکن در ارتباط هستند ایجاد کند. با فعال شدن بخش مسکن در کشور ۱۳۶ رشته کاری در کشور نیز فعال می‌شود.
حال با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور که می تواند ناشی از تحریم ها هم باشد مسکن بهترین بخش اقتصادی است که می تواند همانند موتور محرکه عمل کرده و سایر بخش های اقتصادی را رونق دهد.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید برای راه اندازی بخش مسکن و ساخت و ساز روش های متفاوتی را برنامه ریزی و در پیش گرفت به «هیبنا» گفت: الزام بانک ها در کنار بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات نیازمند یک مصوبه و قانونی شدن آن بود. بنابراین طبق تبصره ۱۸ قانون بودجه ، مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن در قالب ارائه تسهیلات مصوب شد. قطعا این مصوبه می تواند تحرک خوبی به بخش مسکن وارد کند.
وی در پاسخ به این پرسش که سالانه نیاز بخش مسکن به تولید چقدر است؟ ادامه داد: بر اساس طرح جامع مسکن سالانه باید ۹۵۰ هزار واحد مسکونی تولید و عرضه شود اما در خوشبینانه ترین حالت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید شده است که این آمارها، کشور را با انباشت تقاضا در چند سال گذشته مواجه کرده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تاکید کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن و به گفته مسئولان دولتی و اجرایی ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی باید به حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کرد که بر اساس گزارش بانک مرکزی کمتر از یک درصد به این حوزه پرداخت شده و تقریبا کمتر از هفت درصد هم به حوزه ساخت و ساز داده شده است که این اقدام نه تنها قیمت مسکن را به دلیل کمبود عرضه نسبت به تقاضا افزایش داد بلکه موجب بیکاری و عقب ماندن تقاضا از بخش عرضه مسکن شد.
وی اظهار امیدواری کرد که با این مصوبه مجلس بتوان رونقی به بخش مسکن داد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، به نظر می رسد سال ۱۴۰۰ سال خوبی برای بخش مسکن باشد چرا که بانک مسکن نیز به گفته علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن قرار است بخش تولید مسکن در مسیر رونق قرار بگیرد. علمداری گفته است که با افزایش تسهیلات ساخت مسکن در سال آینده هزینه ساخت ۶۰ تا ۸۰ درصد مسکن تأمین خواهد کرد.
وی افزود: جامعه هدف ما افراد با درآمد متوسط که متراژ واحدهای مسکونی آن‌ها بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000