با اجرای پویش «باهم بخوانیم» کردستان:

مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان از بانک مسکن در فرهنگ سازی کتابخوانی تقدیر کرد

در راستای اجرای پویش با هم بخوانیم مدیریت شعب استان کردستان، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اهدای لوحی از بانک مسکن در اجرای پویش «باهم بخوانیم» تقدیر کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا ، در این نشست که در بستر اینترنتی «skyroom» برگزار شد محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با تقدیر از حامیان حوزه کتاب به ویژه مدیریت شعب بانک مسکن استان کردستان ، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه ای همگانی است و همه در هر جایگاهی باید در راستای نهادینه سازی این فرهنگ که زیربنای توسعه است تلاش کنند که در اینجا لازم است از فعالیتهای مدیریت شعب بانک مسکن استان کردستان در ترویج فرهنگ کتاب با برگزاری جلسات کتابخوانی خصوصا اجرای پویش «باهم بخوانیم» تقدیر و تشکر کنم.
وی اجرای این پویش را روش عملی و موفق در ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و ادامه داد: مطالعه یک کتاب بصورت گروهی و نقد و بررسی آن توسط افرادی که کتاب را مطالعه کرده اند مهمترین روش علمی و عملی در نقد و بررسی کتاب است که اجرای «باهم بخوانیم» بانک مسکن یکی از ابتکارات بسیار جالب در حوزه کتاب است که می تواند ضمن معرفی یک کتاب، موجب ترویج فرهنگ مطالعه گروهی با به اشتراک گذاشتن نکات برجسته کتاب موثر باشد و بانک مسکن بخوبی این امر مهم را محقق کرده است.
وی همچنین درخصوص فعالیت کتابخانه های عمومی ابراز داشت: در حال حاضر استان کردستان دارای 81 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 51 باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.
وی با اشاره به عضویت 42 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان کردستان، اظهار داشت: بالغ بر 802 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع و گوناگون در کتابخانه های عمومی شهری و روستایی استان در دسترس علاقمندان قرار دارد.
مخدومی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا بخش قابل توجهی از فعالیت های کتابخانه های عمومی در فضای مجازی انجام می شود، عنوان کرد: در این مدت برنامه های بسیاری به صورت مجازی و با مشارکت مطلوب علاقمندان برگزار شده است که پویش «باهم بخوانیم» بانک مسکن یکی از این برنامه های مهم است که بصورت مجازی برگزار شده است.
گفتنی است در این ارتباط اینترنتی جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان با تقدیر از همکاری و همراهی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در برگزاری این پویش گفت: هدف از برگزاری پویش با هم بخوانیم ، اشتراک دانایی ها و مطالب مهم از یک کتاب است که این امر موجب خواندن دسته جمعی یک کتاب و م ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود.
وی اجرای پویش با هم بخوانیم در دو مرحله را بسیار موفق ارزیابی کرد و تصریح کرد: اجرای پویش با هم بخوانیم در دو مرحله با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان بسیار موفقیت آمیز بود به طوریکه در مرحله اول با اشتراک گذاشتن کتاب و در مرحله دوم با معرفی کتاب چراغ لامپا اثر یکی از نویسندگان مشهور کردستانی بیش از 600 نفر از دوستداران کتاب در داخل و خارج از استان مشارکت داشتند.
سلیمی انتشار کتاب « از روزگاری که نیست روایت...» را یکی از ابتکارات بسیار جالب اداره کل روابط عمومی بانک مسکن عنوان کرد و گفت: انتشار این کتاب که بیانگر تاریخ شفاهی بانک مسکن از زبان مدیران و کارکنانی که شبانه روز با تمام وجود در خانه دار ساختن ایرانیان تلاش کردند و امروز مرور خاطرات این سربازان سنگر اقتصادی راهنمای ما برای خدمت صادقانه به مردم ایران است.
لازم بذکر است در پایان این جلسه مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اهدای لوح از مدیرت شعب استان و کارکنان آن مدیریت در اجرای پویش با هم بخوانیم تقدیر کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000