ترغیب انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگان با افزایش سقف تسهیلات ساخت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۲/۰۵
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترغیب انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگان با افزایش سقف تسهیلات ساخت، گفت:یکی از اقدامات در جهت حمایت از ساخت و ساز، تسهیلات بانکی است که بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در این راستا گام برداشته است.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحمت اله فیروزی پوربادی در گفت و گو‌ با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان اظهار داشت: یکی از مشکلات بازار مسکن کمبود عرضه است که باید تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شود. در کشور در حوزه ساخت مسکن با یک عقب ماندگی مواجه هستیم که باید جبران شود.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات در جهت حمایت از ساخت و ساز، تسهیلات بانکی است که بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در این راستا گام برداشته است، ادامه داد: این اقدام حتما به عنوان مکمل سیاست های حمایتی در بازار مسکن می تواند موثر باشد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با افزایش سقف تسهیلات، طبیعتا انگیزه انبوه سازان حرفه ای برای ساخت مسکن هم بیشتر می شود چراکه در این شرایط اقتصادی یکی از چالش های پیش روی انبوه سازان، کمبود نقدینگی است.
فیروزی پوربادی تاکید کرد: دولت و مجلس برای بهبود بازار مسکن باید تمهیدات متنوعی در نظر بگیرند که قطعا یکی از حلقه‌های این زنجیره، افزایش تسهیلات ساخت است؛ بنابراین با افزایش تسهیلات توانایی سازندگان نیز برای ساخت افزایش پیدا می کند و بخشی از کمبود مسکن به تدریج جبران می شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نگاه و توجه به افزایش تسهیلات مسکن و ایجاد انگیزه در انبوه سازان امری اجتناب ناپذیر است، افزود: در این شرایط افزایش سقف تسهیلات می تواند در حوزه ساخت موثر باشد.
فیروزی پوربادی درباره آینده بازار مسکن گفت: این بازار تابعی از شرایط اقتصادی کشور است. بنابراین اگر دولت بتواند متغیرهای اقتصادی از جمله نرخ تورم و نرخ ارز را کنترل کند طبیعتا بخش مسکن نیز متاثر از آنها روند کاهشی خواهد گرفت.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این، انتظار می رود دولت در بحث تامین زمین به عنوان عامل مهم در قیمت تمام شده مسکن و همچنین نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی ورود جدی تری داشته باشد تا با اتخاذ مجموعه ای از سیاست ها بتوان بازار مسکن را ساماندهی کرد، چراکه کنترل و نظارت بر این دو متغیر نیز در کاهش قیمت مسکن نقش اساسی دارند.
فیر‌ز پوربادی تاکید کرد: اگر پایه های اقتصاد کشور تقویت و قیمت ارز نیز تثبیت شود قطعا تاثیرات آن را در بازار مسکن نیز خواهیم دید که خوشبختانه در حال حاضر این بازار روند کاهشی و با ثباتی را طی می کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با تصمیمات دولت و مجلس و همچنین بهبود متغیرهای کلان اقتصادی در سال جاری شاهد کاهش قیمت مسکن و ساماندهی این بازار باشیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000