سلیمی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا:

بانک مسکن در سال ۹۹ سه هزارو ۷۸۸ میلیارد ریال تسهیلات جهت توسعه و رونق بخش مسکن کردستان پرداخت نموده است

مدیر شعب استان کردستان در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا ضمن تشریح عملکرد بانک در سال ۹۹ از پرداخت سه هزارو ۷۸۸ میلیارد ریال تسهیلات جهت توسعه و رونق بخش مسکن در استان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان در این مصاحبه به افزایش تعداد متقاضیان مسکن در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل بیکاری جوانان و ضرورت اشتغال، بسیاری از روستا نشینان به شهر مهاجرت کرده و این خود موجب افزایش قیمت زمین و مسکن در شهرها شده است که می بایست چاره ای در این خصوص برای تامین مسکن اقشار کم درآمد اندیشیده شود.
وی به عملکرد بانک مسکن در سال 99 اشاره کرد و افزود: بانک مسکن درسال 99 بیش از3 هزارو 788 میلیارد ریال تسهیلات در قالب هفت هزارو 28 قرارداد پرداخت نموده است که بیش از 90 درصد این تسهیلات در بخش مسکن و به منظور ساخت، خرید و احداث واحدهای مسکونی منعقد کرده است.
سلیمی به پروژه های مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: بانک مسکن در پروژه‌های طرح مسکن مهر و در سرمایه‌گذاری از طریق منابع خود اقدام به ساخت ‌و سازک رده است، بطوریکه با اجرای این طرح در استان 46436 واحد مسکونی در شهر روستا ایجاد شده که از این تعداد 44099 واحد تحویل متقاضیان شده و 2337 واحد نیز در سال 1400 تعیین تکلیف و تحویل می شود.
وی همچنین در بیان مهمترین اقدامات طرح مسکن مهر تصریح کرد: از مهمترین اقدامات طرح مهر، کمک به بهسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها بوده که با مشارکت بانک مسکن ،۱۲ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان احداث و مقاوم سازی شده است و در حوزه بافت فرسوده هزار و ۹۷۳ واحد سهمیه گرفته‌ایم که از این تعداد تاکنون هزارو ۶۵۰ واحد انعقاد قرارداد کرده‌ایم.
مدیر شعب استان کردستان در خصوص میزان پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال در استان ابراز داشت: در سال 1399 تعداد 1156 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 550 میلیارد ریال در جهت کمک به ازدواج جوانان استان و نیز تعداد 354 فقره تسهیلات به ارزش 108 میلیارد ریال برای اشتغال آنان پرداخت کرده است.
سلیمی به ارائه گزارشی از فعالیت های طرح اقدام ملی در استان وبا اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای طرح اقدام ملی بستر سازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن می باشد که اجرای این طرح می توان علاوه بر تولید مسکن برای اقشار هدف ، موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای صنایع و مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان شود که برای اجرای پروژه های طرح اقدام ملی در استان کردستان ، 8500 میلیارد ریال تسهیلات تامین اعتبار شده است.
وی بر آمادگی بانک مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی تاکید کرد و اضافه کرد: تامین مالی طرح اقدام ملی مهمترین مسئولیت و محور فعالیتهای بانک مسکن در سال جاری است که در استان بیش از 29 هزار متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آنان ۲۲ هزار نفر و 200 نفر واجد شرایط و پالایش شده اند.
سلیمی از افتتاح حساب برای افراد مشمول طرح اقدام ملی خبر داد و ابراز داشت : حساب بانکی برای 8 هزار و 566 نفر افتتاح شده که این افراد برای ادامه روند عملیات احداث طرح اقدام ملی ، نسبت به تکمیل موجودی در حسابهای خود در این طرح اقدام کرده اند .
مدیر شعب کردستان درخصوص میزان واحدهای احداثی طرح اقدام ملی در استان کردستان اظهار داشت: با توجه به تصمیمات متخذه در شورای مسکن استان ، در مرحله اول طرح اقدام ملی، یک هزار و ۱۰ واحد در ۶ شهر که زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند شامل قروه، کامیاران، بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش آباد و یک هزار و ۱۴۱ واحد هم در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان ساخته می‌شود که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، ساخته می‌شود که در این شهرهای زمین مورد نیاز در حال تامین است و تا پایان سال ۳۰۰۰ واحد جهت اجرا پروژه به پیمانکار تحویل می شود.
وی همچنین اضافه نمود: مسئولیت ساخت واحدای این طرح در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که چندی پیش با حضور استاندار کردستان و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط، اولین پروژه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب یک پروژه 196 واحدی در شهرک بهاران سنندج کلنگ زنی شد.
مدیر شعب کردستان درخصوص چگونگی اجرای پویش در شهرهای استان نیز گفت: "پویش چگونه خانه دار شویم" در سال 1400 نیز همچون سال گذشته با اطلاع رسانی راههای خانه دار شدن از طریق تبلیغات محیطی و فضای مجازی اجرا می شود که شهروندان کردستانی اطلاعات بیشتر درخصوص تسهیلات بانک مسکن موضوع این پویش را از سامانه طراحی شده به تارنمای اینترنتی https://www.bank-maskan.ir/khaneh و مراجعه حضوری به شعب بانک مسکن کسب کند.
وی درخصوص اجرای پویش در شهرهای جدید و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ابراز داشت: در شهرهای جدید که به تازگی شهر شده و سیمای شهری آن از بافت روستایی خارج نشده است، نبود اسناد مالکیت و به تبع آن عدم اخذ مجوز و پروانه ساخت باعث می‌شود بانک مسکن نتواند به رسالت اصلی خود مبنی بر صاحبخانه کردن افراد ساکن در این شهرها عمل کند.
مدیر شعب بانک مسکن کردستان یادآور شد: با اجرای پویش استانی چگونه خانه دار شویم هر کدام از ساکنین این شهرها می‌توانند پس از اخذ سند مالکیت از تمام تسهیلات بانک مسکن برای ساخت و ساز و خرید واحد مسکونی بهره‌مند شوند.
سلیمی همچنین حضور کارشناسان بانک مسکن در میز خدمت ادارات کل و شهرداریهای استان در جهت معرفی پویش و مشاوره تسهیلات بانک مسکن به کارکنان و مراجعین را بعنوان مهمترین محور برنامه های پویش «چگونه خانه دار شویم» عنوان کرد.
گفتنی است بانک مسکن در استان کردستان دارای 21 شعبه است که 9 شعبه آن در شهرستان سنندج و 12 شعبه دیگر در سایر شهرستانها به مردم کردستان خدمت رسانی می کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000