تقدیر وزیر راه و شهرسازی از بانک مسکن در اجرای بسته تشویقی «وصول مطالبات»

وزیر راه و شهرسازی در پیامی مکتوب خطاب به مدیرعامل بانک مسکن، از اقدامات و سیاست‌های هدفمند این بانک در اجرای بسته تشویقی و حمایتی «وصول مطالبات غیرجاری»، قدردانی کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن هیبنا؛ مهندس اسلامی در پیامی مکتوب از تلاش بانک مسکن در اجرای بسته تشویقی وصول مطالبات غیر جاری در سال 99 و همچنین تاثیر سیاست هوشمند به اجرا درآمده در این حوزه تقدیر کرد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن به دنبال حصول موفقیت بانک در وصول مناسب بخشی از مطالبات معوق بواسطه اجرای بسته ابتکاری تشویقی حمایتی برای بدهکاران، جزئیات این دستاورد را در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی ارایه کرد.

به گزارش هیبنا، بانک مسکن برای تداوم فعالیت خدمات رسانی به جامعه بسته حمایتی تشویقی برای فرآیند وصول مطالبات توسط کارشناسان و مدیران بانک مسکن طراحی و تصویب و به اجرا درآمد. که این بسته منجر به تسهیل تعیین تکلیف مطالبات شد و سال گذشته بیش از 5700 میلیارد تومان از مطالبات نقدی بانک مسکن وصول و همچنین بخشی از مطالبات کلان نیز تعیین تکلیف شد.

بسته حمایتی تشویقی باعث شد مانده مطالبات در پایان سال 99 نسبت به پایان سال 98 کاهش 23 درصدی داشته باشد.

همچنین مانده مطالبات غیرجاری بانک در عقود مبادله ای نیز در همین فاصله زمانی به میزان ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد. ریسک اعتباری بانک مسکن در این فرآیند موفق وصول مطالبات، در پایان سال ۹۹ به میزان ۲۷.۶ درصد نسبت به پایان سال ۹۸، کاهش (بهبود) یافت.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000