بنیاد مسکن گزارش داد

مسکن ملی روی ریل پیشرفت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۲/۱۸
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پیشرفت طرح مسکن ملی در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، بنیاد مسکن در گزارشی اعلام کرد: در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر که ساخت بیش از 100 هزار واحد مسکونی در آن بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است، پروژه های مسکن ملی روی ریل پیشرفت قرار گرفته و پروژه ها متناسب با چند عامل مهم در حال اجرا و پیشرفت است.

براساس این گزارش، متناسب با چند معیار مهم از جمله میزان تامین زمین، آورده متقاضیان برای تکمیل پروژه ها و همچنین تسهیلات تخصیصی، این پروژه ها در مناطق مختلف کشور در دست اجرا قرار گرفته اند و در حال پیشرفت هستند.

بررسی ها نشان می دهد هم اکنون فرآیند ساخت مسکن ملی در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 نفر همزمان با اختصاص زمین، پرداخت تسهیلات، انتخاب سازنده ها و واریز آورده اولیه از سوی متقاضیان، در جریان قرار دارد و نسبت به سال قبل سرعت بیشتری به خود گرفته است.

بنا بر اعلام مسوولان، برای ساخت واحدهای مسکن ملی و به منظور تسریع در پیشبرد پروژه های این طرح، 81 هزار قطعه زمین مسکونی برای ساخت همین تعداد واحد در شهرهایی که ساخت مسکن ملی در آن ها در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد( شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر) در اختیار بنیاد قرار گرفته است. هر چند بنا بر اعلام متولی طرح مسکن ملی، برای مابقی واحدها نیز زمین در نظر گرفته شده است که به زودی در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت و فرآیند ساخت واحد بر روی آن ها نیز آغاز خواهد شد.

آن طور که آمارها نشان می دهد این تعداد زمین فعلا کمتر از تعداد متقاضیانی است که اقدام به واریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی تعیین شده به عنوان یکی از شروط اصلی قرار گرفتن افراد در فهرست متقاضیان نهایی، کرده اند.

با این حال، روند واریز آورده اولیه متقاضیان به حساب بانکی پروژه خود در طرح اقدام ملی مسکن نسبت به گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته است و در حدود 56 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط در شهرهای تحت مسوولیت بنیاد مسکن برای ساخت مسکن ملی اقدام به واریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی به حساب پروژه خود در شبکه بانکی کرده اند.این در حالی است که مسوولان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به عنوان متولی ساخت مسکن ملی تاکید دارند که برای اتصال متقاضیان به پروژه ها و تسریع در جریان کار، واریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی و سپس پرداخت های بعدی متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه از شروط اساسی و مهم است و مردم( متقاضیان واجد شرایط) باید هر چه سریعتر آورده خود را واریز یا تکمیل کنند. هم اکنون 56 هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر اقدام به واریز آورده 40 میلیون تومانی به حساب پروژه خود در شبکه بانکی کرده اند که به همین میزان پروژه هم اکنون در این شهرها و برای این متقاضیان در دست ساخت قرار دارد.

این در حالی است که در برخی از شهرها، بعضی از متقاضیان همزمان با پیشرفت پروژه های خود اقدام به واریز قسط دوم آورده خود نیز کرده اند و پروژه ها در این شهرها با سرعت بیشتری در حال اجرا و تکمیل است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000