مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب اعلام کرد:

جزئیات ساخت و پیشرفت بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب با تشریح آخرین وضعیت ساخت و پیشرفت پروژه مسکونی – تجاری آیمان تبریز، فرایند ساخت پروژه را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

فرهاد یاسمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور اظهار داشت: این پروژه در قالب بیش از 1500 واحد مسکونی در دست اجرا است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سه فاز اجرا و بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه پروژه مسکونی-تجاری آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه نوسازی بازآفرینی شهری کشور تعریف شده است افزود: عملیات خاکبرداری و پایدارسازی فاز یک این پروژه بزرگ در اسفند سال 1398 آغاز شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب، با اشاره به اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی فاز یک پروژه آیمان تبریز به حدود 11 درصد رسیده است، ادامه داد: در فاز نخست، که بزرگترین فاز اجرای پروژه محسوب می شود، ساخت 680 واحد مسکونی با زیربنای 132 هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفته است.

یاسمی درباره آخرین وضعیت تکمیل فاز یک پروژه نیز گفت: طبق برنامه زمانبندی، در صورتی که مشکل خاصی ایجاد نشود این فاز تا پایان شهریورماه سال جاری تکمیل می شود و پس از آن پیش فروش واحدهای فاز یک آغاز خواهد شد.

وی همچنین به اجرای عملیات ساخت واحدهای مسکونی فاز دو و سه اشاره کرد و افزود: پس از پیش فروش واحدهای مسکونی فاز یک پروژه، عملیات اجرایی فاز دو نیز آغاز می شود که در این خصوص نیز طبق برنامه ریزی قرار است از اواخر امسال ساخت واحدهای مسکونی در فاز دو آغاز شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب، با بیان اینکه در فازهای دو و سه پروژه نیز ساخت حدود 420 واحد مسکونی (حدود 840 واحد در مجموع دو فاز) پیش بینی شده، ادامه داد: مذاکرات با نظام مهندسی ساختمان در خصوص دریافت مجوزهای اولیه و صدور مجوز ساخت انجام شده و پس از پایان فاز یک و پیش فروش واحدهای مسکونی در این فاز، عملیات ساخت در فاز دو آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تامین مسکن برای اقشار مختلف و خصوصا قشر کم درآمد ساکن در منطقه، مشارکت در ایجاد مسکن مناسب موازی با سایر سازمانها و شرکت های همسو و افزایش عمر متوسط ساختمان ها و سازه های مسکونی شهر تبریز برخی از مهمترین اهداف اصلی اجرای این پروژه بزرگ در شهر تبریز است.

زیبا سازی کالبدی محیط شهری با تجمیع بافت های فرسوده و ناکارآمد نیز از ویژگی های این پروژه محسوب می شود.

به نظر می رسد با چنین رویکردی عدالت اجتماعی، تا حدی محقق شده و سطوح مختلف اجتماعی به هم نزدیک شوند، ضمن اینکه شکاف اجتماعی ناشی از طبقات مختلف تا اندازه‌ای کاهش یابد.

در ملاحظات یا تهدیدات ناشی از اجرای پروژه ای با چنین مختصات به نظر می رسد با مد نظر قرار دادن عمده آنها می توان از بروز مشکلات پیش، حین و پس از اجرا جلوگیری کرد.

طبیعتا تامین مالی و تدارکاتی مجموعه از عمده ترین چالش های موجود می تواند باشد. بنابراین تامین به موقع سرمایه لازم برای آغاز و اقدام برای تامین وام بانکی بافت های فرسوده از مهمترین اقدامات اولیه برای شروع پروژه به شمار میرود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000