مانا ، هم تا و هم راه ؛ سه طرح تسهیلاتی جدید بانک مسکن :

غلامرضا زنده طلب مدیر شعب خراسان جنوبی طی گفتگو با جراید محلی سه طرح مانا ، هم تا و هم راه را تشریح کرد .
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،مدیر شعب استان خراسان جنوبی گفت : بانک مسکن به منظور کمک به خانه دار کردن خانوارهای فاقد مسکن و همچنین رونق بخشی به سرمایه گذاری مولد و موثر در بخش مسکن و ساختمان ، سه طرح جدید به نامهای مانا ، هم­تا ، هم­راه را ایجاد نموده تا متقاضیان تسهیلات بتوانند از امکانات و شرایط ویژه این طرح ها متناسب با نیازشان بهره مند شوند . وی با بیان اینکه سبد تسهیلاتی – خدماتی بانک مسکن همواره کامل است در تشریح سپرده مانا گفت : در سپرده مانا ، مشتری نسبت به افتتاح سپرده‌ سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی (با قابلیت واریز و برداشت) با حداقل مبلغ 30 میلیون تومان و نرخ سود علی‌الحساب یک درصد سالانه اقدام می­ کند که پس از سپری شدن یک دوره‌‌ انتظار تعیین شده 5 ماهه ، سپرده‌گذار می‌تواند نسبت به دریافت تسهیلات تا سقف ‌‎150 میلیون تومان با ضریب برابری 5 برابر متوسط موجودی مکتسبه طی دوره‌ مزبور با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر 18 درصد و در قالب عقد مرابحه عام می باشد اقدام کند . بدیهی است کاهش مانده حساب به کمتر از مبلغ 30 میلیون تومان منجر به فسخ حساب می­ شود . مطابق با این طرح، متقاضی باید قبل از اخذ تسهیلات، حداقل یک‌پنجم (20 درصد) مبلغ اصل تسهیلات درخواستی خود را به عنوان بخشی از وثایق بانک در حساب مانا تا انتهای دوره بازپرداخت تودیع کند.

وی در خصوص تشریح طرح هم تا گفت : این طرح ، به منظور پایدارسازی و تداوم ارتباط بانک و مشتریانی که از بانک تسهیلات گرفته اند ، ترویج فرهنگ خوش‌حسابی و کمک به کاهش مطالبات غیر جاری با بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی طراحی و عملیاتی شده است . در طرح هم تا ، متقاضیانی که دارای انواع بدهی تسهیلاتی در قالب عقود مبادله‌ای اعم از خرید خانه، جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی و ... و همچنین سایر عقود نظیر قرض‌الحسنه با روش بازپرداخت اقساطی ماهانه و دوره بازپرداخت حداقل 5 ساله می‌باشند مشروط به اینکه حداقل 2 سال از زمان بازپرداخت اقساط آنان سپری شده باشد ، می‌توانند حساب سپرده طرح هم‌تا نزد بانک افتتاح نموده و علاوه بر واریز مرتب اقساط خود مطابق با قرارداد فی‌مابین، مبالغی را نیز در حساب طرح هم‌تا سپرده‌گذاری کنند. دارندگان این حساب، می‌توانند پس از گذشت حداقل مدت 3 سال از افتتاح حساب طرح هم‌تا و متناسب با امتیاز مکتسبه (هر 6 ماه یک‌برابر متوسط موجودی) ، از تسهیلات مرابحه عام تا سقف 200 میلیون تومان با نرخ سود 3 درصد کمتر از حداکثر نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای مصوب شورای پول و اعتبار استفاده کنند.

زنده طلب مدیر شعب خراسان جنوبی در خصوص طرح سوم یعنی حساب سپرده طرح هم­راه گفت : با عنایت به اینکه ، طرح هم‌تا که در بالا تشریح شد صرفاً مختص به بدهکاران قراردادهای تسهیلاتی بانک طراحی شده است ؛ امکان افتتاح حساب دیگری با کارکرد مشابه طرح هم‌تا برای سایر مشتریان در قالب طرح هم‌راه فراهم شده است و عمده ضوابط و مقررات حساب طرح هم‌راه، مطابق شرایط تعیین شده برای افتتاح‌کنندگان سپرده طرح هم‌تا می‌باشد ، لیکن با توجه به امکان افتتاح حساب برای عموم متقاضیان، نرخ سود تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب طرح هم‌راه ، 1 درصد کمتر از حداکثر نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای مصوب شورای پول و اعتبار تعیین گردیده است . لازم به توضیح است تعیین سقف تسهیلات 200 میلیون تومان، برای مجموع تسهیلات قابل پرداخت به هر شخص حقیقی در قالب طرح‌های هم‌تا و هم‌راه تعیین گردیده و هر شخص حقیقی صرفاً می‌تواند تا سقف تعیین شده مزبور ، سابقه تسهیلات زنده (مانده بدهی حین‌الفسخ تمام قراردادهای زنده) در قالب طرح‌های‌ هم‌تا و هم‌راه به نام خود داشته باشد. خاطرنشان می‌سازد افتتاح حساب طرح هم‌راه توسط اشخاص حقوقی ضمن رعایت ضوابط مربوطه و معرفی افراد حقیقی زیرمجموعه شخص حقوقی جهت دریافت تسهیلات بلامانع بوده ، لیکن افتتاح حساب طرح هم‌تا به نام اشخاص حقوقی امکان‌پذیر نخواهد بود .


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000