بنیاد مسکن گزارش داد

آمار جدید از ساخت مسکن ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۲/۲۸
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمار جدید مربوط به روند تایید متقاضیان و ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، بنیاد مسکن در گزارشی از تازه ترین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن از آغاز عملیات ساخت حدود ۱۶ هزار واحد مسکن ملی در کشور و در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر خبر داد.

در این گزارش همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تایید بیش از ۴۲ هزار متقاضی مسکن ملی به عنوان متقاضیان واجد شرایط این طرح خبر داده و اعلام کرده است که احداث حدود ۱۶ هزار واحد آغاز شده است. همچنین بنیاد مسکن از قرار گرفتن زمین ۱۸ هزار واحد در مرحله آماده‌سازی خبر داده و اعلام کرده است که زمین این واحدها هم اکنون در حال آماده سازی برای شروع عملیات ساخت وساز است.

براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هم اکنون مسئولیت احداث مسکن ملی در ۶۵۲ شهر که بیشتر آن‌ها زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و برخی بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند، برعهده بنیاد مسکن است. در این شهرها بنیاد مسکن بیش از ۴۲ هزار و ۵۱۶ متقاضی موثر دارد که ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را به حساب واریز کرده‌اند، این افراد دارای شرایط لازم هستند و برای دریافت مسکن ملی تایید شده‌اند.

در گزارش بنیاد مسکن در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی اعلام شده است مطابق با تقسیم‌بندی‌های بنیاد مسکن، حدود ۲۳ هزار و ۶۳۶ واحد معادل ۵۵ درصد کل متقاضیان پروژه‌هایی است که مستقیما توسط بنیاد احداث می‌شوند و تعداد ۹ هزار و ۳۴۳ مورد معادل ۲۱.۷ درصد مربوط به گروه ساخت است. همچنین ۳ هزار و ۷۹۶ واحد معادل ۸.۸۴ درصد نیز انبوه سازان با نظارت بنیاد مسکن، مسئولیت دارند. همچنین ۶ هزار و ۱۴۱مورد نیز انفرادی یک تا چهار نفر تحت مسئولیت بنیاد اقدام به ساخت خواهند کرد.

بر این اساس تاکنون ۷۵ درصد اراضی برای انفرادی سازهای بین یک تا چهار نفر و گروه های ساخت، تامین شده است که حدد ۲ هزار نفر از آنها کار احداث واحدهای مسکن ملی را آغاز کردند.

براساس این گزارش، تعداد واحدهای مسکن ملی که مطابق سامانه بنیاد مسکن احداث آنها را آغاز کرده است حدود ۱۸ هزار واحد در مرحله آماده سازی زمین هستند که این اراضی با توجه به آنکه جزو اراضی بکر هستند نیازمند خاکبرداری و در مرحله کار است. همچنین، ۱۵ هزار و ۶۱۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۶۶ واحد توسط بنیاد شروع شده و ۹۹۰ واحد نیز توسط بنیاد با همراهی انبوه سازان آغاز شده است. درعین حال ۲ هزار و ۵۴ واحد نیز به شکل انفرادی و گروهی در حال ساخت هستند.

به گزارش هیبنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ساخت بیش از 130 هزار واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر را بر عهده دارد. مسئولان این نهاد عمومی، اقدام متقاضیان واجد شرایط برای واریز هر چه سریعتر آورده نقدی خود را یکی از عوامل اصلی و موثر در تسریع روند ساخت و تکمیل این پروژه ها اعلام می کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000