معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد

پیشرفت ۳۰ درصدی مسکن ملی تهرانسر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۳/۰۴
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در ساخت مسکن ملی تهرانسر از پیمانکاران با تجربه استفاده شده و در حال حاضر این پروژه ۱۰۰۰ واحدی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، یکی از اهداف اجرای طرح اقدام ملی مسکن و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بستر سازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن است و به نظر می رسد سرعت مناسب این طرح می تواند تا حدود زیادی در تحقق این برنامه به بخش مسکن کمک و موجبات ترغیب بخش خصوصی و سازندگان را برای ورود به این طرح بالا ببرد.
از آنجا که برخی پروژه ها در طرح اقدام ملی مسکن به صورت مشارکتی و برخی به صورت ثبت نامی از متقاضیان بوده است آمارها نشان می دهد که تولید مسکن بر اساس طرح اقدام ملی مسکن از ۵۳۰ هزار واحد فراتر رفته و این مساله حاکی از این است که استقبال از این طرح به دلیل تقاضای پنهان و انباشته ای که در بخش مسکن وجود دارد بالاتر از انتظار بوده است.
یاسر لک معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در این خصوص در گفتگو با خبرنگار هیبنا با تاکید بر اینکه پروژه مسکن ملی دارای چند ویژگی است و قطعا با مطرح شدن افزایش سقف تسهیلات می تواند به پروژه ای موفق تبدیل شود اظهار داشت: در پروژه مسکن ملی برخی از واحدهای مسکونی به صورت مشارکتی و برخی از واحدهای مسکونی با تخصیص زمین از سوی دولت به صورت ثبت نامی انجام و احداث خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی تهرانسر رضایت بخش بوده یا خیر؟ ادامه داد: پروژه ۱۰۰۰ واحدی مسکن ملی تهرانسر به صورت مشارکتی در حال احداث است و در حال حاضر نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این روش قرار نیست که ثبت نامی از سوی متقاضیان صورت بگیرد. بنابراین آنچه که فعلا می توان در خصوص پروژه مسکن ملی گفت این است که افزایش سقف تسهیلات مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و حتی بیشتر می تواند به سرعت پیشرفت فیزیکی طرح کمک کند.
وی با اشاره به اینکه قبلا از بنده پرسیده شده بود که افزایش تسهیلات مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان که وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد آن را به دولت داده خوب است یا خیر؟ گفت: بنده معتقد هستم که تسهیلات حداقل ۵۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحدهای اقدام ملی مسکن را پوشش دهد که اگر فرضا قیمت تمام شده ۳۵۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان شود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان باشد.
لک در پاسخ به این پرسش که افزایش سقف تسهیلات مسکن ملی تا ۱۵۰ میلیون تومان مورد رضایت سازنده ها و یا متقاضیان این طرح است؟ اظهار داشت: به اعتقاد بنده اگر پرداخت تسهیلات به گونه ای باشد که بتواند تا ۵۰ درصد هزینه ساخت مسکن را پوشش دهد می توان گفت که سرعت کار بسیار بالاتر خواهد رفت.
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در پروژه مسکن ملی تهرانسر در حال حاضر ۴ بلوک در حال ساخت است گفت: در پروژه مشارکتی تهرانسر استقبال خوبی از سوی پیمانکاران صورت گرفته است.
لک در پاسخ به این پرسش که پیمانکارانی که در پروژه مسکن ملی تهرانسر فعالیت می کنند مورد تایید هستند؟ ادامه داد: در این پروژه شرکتهایی که برنده مناقصه شدند بررسی فنی و مالی شدند همچنین این پیمانکاران در پروژه های مسکن مهر نیز سابقه فعالیت دارند.
وی افزود: در حال بررسی هستیم تا ۱۰۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در تهرانسر با همین روش احداث کنیم و به زودی آگهی آن فراخوان داده خواهد شد.
لک ادامه داد: طبق دستورالعمل پروژه‌های مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن باید در اراضی مرغوب با قیمت زمین بالا مشارکت صورت گیرد. در زمین های شهرهای اطراف تهران این فرمول قابل انجام نیست. مگر اینکه به شرایطی برسیم که متقاضی موثر در این مناطق نداشته باشیم و پروژه‌های عمومی را به طرحهای مشارکتی تبدیل کنیم.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000