مدیر شعب استان خراسان شمالی در نشست با انبوه سازان مسکن :

افزایش چهاربرابری سقف تسهیلات مشارکت مدنی در سال جاری در راستای حرفه ای سازی ساختمان ها

در نشست تخصصی با انبوه سازان استان خراسان شمالی تسهیل گری های بانک مسکن به منظور حرکت به سوی حرفه ای سازی و استفاده از فناوری نوین در ساخت و سازها بررسی و تشریح شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، جلسه ای با حضور انبوه سازان و مجتمع سازان در بانک مسکن خراسان شمالی برگزار شد که در آن رویکرد حرکت به سوی حرفه ای سازی و استفاده از فناوری نوین در ساخت و سازها مورد بررسی قرار گرفت.

مرتضی ناصری در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1400 به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: پس از نامگذاری سال 1400 به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری، بانک مسکن نیز با یک رویکرد جدید و تسهیل گری های اعتباری سعی در رفع موانع و مشکلات سازندگان و انبوه سازان بخش مسکن دارد.

مدیر شعب استان خراسان شمالی در ادامه صنعت ساختمان را پیشران تولید، اشتغال و رونق اقتصادی کشور دانست و بر لزوم ایجاد شرایط لازم برای پویایی و تحرک بخشی به این بخش تاکید کرد. وی در این باره گفت: بررسی آماری مشاغل مرتبط با زنجیره بخش مسکن حکایت از سهم 15 درصدی مشاغل در این حوزه دارد، این در حالیست که 25 درصد گردش مالی کشور نیز در بخش مسکن رخ می دهد که همین آمار دلایلی کافی در ایجاد شرایط لازم برای تحرک و رونق در بخش مسکن هستند.

مرتضی ناصری در ادامه رکود حاکم در بخش مسکن را مقطعی و ناشی از تورم سال گذشته دانست اما نیاز به تولید مسکن در کشور را یک امر بدیهی و روشن دانست و برنامه ریزی و تشکیل زنجیره مشاغل مرتبط به بخش مسکن به منظور غلبه بر موانع موجود و تولید و ساخت و ساز را خواستار شد.

مدیر شعب استان خراسان شمالی هدف گذاری بانک مسکن برای حرکت به سوی حرفه ای سازی و بهره گیری ار فناوری نوین در ساخت و ساز ها را با بیان دلایلی تبیین کرد و گفت: در حالیکه حدود 37 درصد از سهم درآمد خانوار ها در بخش مسکن هزینه می شود و یک خانواده برای خانه دار شدن با فرض ثابت بودن درآمد و قیمت املاک باید حدود 22 سال صبر کند، عمر مفید ساختمان در کشور فقط 30 سال است که این شاخص در کشور های توسعه یافته تا 100 سال تخمین زده می شود. وی ادامه داد: بانک مسکن با درک موضوع لزوم حرکت به سوی حرفه ای سازی و استفاده از فناوری نوین در سازه های ساختمانی به منظور افزایش عمر مفید ساختمان و البته در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه های تکمیل پروژه های ساختمان با ارائه بسته اعتباری ویژه در سال 1400، برای سازندگان دارای صلاحیت حرفه ای که از فناوری نوین در ساخت و سازها بهره گیری می کنند، افزایش 4 برابری سقف تسهیلات از یک میلیارد به چهار میلیارد در خراسان شمالی را در نظر گرفته است. که این افزایش سقف تسهیلات مشارکت می تواند به تحرک بخشی در تولید مسکن و ساخت سازه هایی ایمن و مقاوم با مزایایی چون کاهش هزینه ساخت، کاهش مصرف انرژی، کاهش زمان تکمیل پروژه و ... بیانجامد.

ناصری در بخش دیگری از صحبت هایش تشکیل زنجیر مسکن و ایجاد تعامل موثر بین مشاغل مرتبط با حوزه مسکن را یک ارتباط برد- برد دانست و بر لزوم تشکیل این زنجیره با حضور فعال انبوه سازان، اتحادیه ها ، اصناف و بانک مسکن به عنوان بانک عامل در تعاملات مالی بین این مشاغل تاکید کرد و یکی از اولین برنامه آتی خود را مذاکره با اصناف و مشاغل مرتبط با بحث مسکن برای ایجاد تعامل موثر معرفی کرد.

بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه ای، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و پاسخگویی به سوالات، دغدغه ها و پیگیری رفع موانع مطرح شده از سوی انبوه سازان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000