تامین مالی ساخت و ساز از بازار سرمایه/ ساماندهی بازار مسکن با طرح جهش تولید

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۴/۰۷
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیش بینی تامین مالی ساخت و ساز از بازار سرمایه در طرح جهش تولید مسکن گفت: علاوه بر طرح جهش تولید و تامین مسکن ، نمایندگان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز توجه ویژه به مسکن محرومان داشته اند.
پایگاه خبری بانک مسکن

البرز حسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با تاکید بر لزوم توجه به تامین مالی بخش مسکن اظهار داشت: مسکن حوزه‌ای چند وجهی بوده و مسائل مختلفی در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است، از این رو بخشی از آن در حوزه تصمیم گیری و ریل‌گذاری به دولت و مجلس مربوط است که باید زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: تدوین مکانیزمی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن بسیار راه گشا خواهد بود، یکی از این ابزارها استفاده از بازارسرمایه است اما باید زیرساخت‌های آن به نحوی ایجاد شود که هنگام عرضه مسکن به بورس، همانند سایر محصولات دچار مشکل نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بورس فرصتی برای جمع آوری سرمایه‌های خرد است، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی باید زمینه و بستر ورود مسکن به بورس را فراهم و بر آن نظارت داشته باشد. اگر تمامی مسائل را به بورس واگذار کرده و زمینه دلالی در آن فراهم شود، این حوزه نیز همانند سایر حوزه ‌ها و محصولات عرضه شده در بورس از کنترل خارج شده و مشکلات را بیشتر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده که برای تامین هزینه های ساخت مسکن و تامین مصالح از ظرفیت بورس استفاده شود در همین راستا برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکانیزم مشخصی تعریف شده تا آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌ها به صورت کارشناسی تدوین شود تا زمینه انحراف ایجاد نشود.

حسینی تصریح کرد: اگر بستر در بورس برای عرضه مسکن درست ایجاد شود، یقیناً کمک کننده خواهد بود و مردم به راحتی با سرمایه‌های خُرد خود می‌توانند در بستری سالم در جهت ساخت مسکن مشارکت کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به لزوم ساماندهی بازار مسکن گفت: اتفاقات رخ داده در قیمت مسکن، طی سال های گذشته فشار مضاعفی را به مردم، به ویژه اقشار کم درآمد وارد کرد به نحوی که امروز رقم قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تامین مسکن کارگران، افزود: با توجه به اهمیت تامین خانه برای اقشار فاقد مسکن به ویژه محرومان و کارگران و همچنین تاکید مقام معظم رهبری به این مهم، کمیسیون عمران مجلس نیز موضوع مربوطه را با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، کنترل بازار مسکن و تامین خانه برای نیازمندان بود. در همین راستا علاوه بر طرح جهش تولید و تامین مسکن ، نمایندگان در لایحه بودجه 1400 نیز توجه ویژه به مسکن محرومان داشته اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه کارگران نقش بسزایی در تولید و توسعه کشور دارند، تامین نیازهای اولیه آنها به ویژه مسکن جزء مسائل اولویت‌داری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. لذا پیرو بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تامین مسکن کارگران، کمیسیون عمران این مهم را در دستور کار قرار می‌دهد تا با کمک کارشناسان و مسولان دولتی در زمینه تامین مسکن کارگران به ویژه افراد فاقد خانه، تصمیم مناسبی گرفته شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000