افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت بافت فرسوده و بازآفرینی شهری

مدیرشعب بانک مسکن استان یزد در دیدار با مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان و معاون بازآفرینی شهری وی خبر از افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت بافت فرسوده و بازآفرینی شهری داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیر شعب استان سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت بافت فرسوده و بازآفرینی شهری قابل پرداخت در استان را 2.500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: رویکرد بانک ایجاد مشوق ها و امتیازات ویژه در پلاک های فرسوده شهری جهت نوسازی و بهسازی محلات هدف در بافت فرسوده شهری، به منظور بازآفرینی پایدار این محلات می باشد.

محمد غفوریان اطلاع رسانی گسترده در خصوص افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری و شهرداری را خواستار شد و افزود: استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی دستگاههای مرتبط می تواند موجب افزایش پرداخت تسهیلات در این بخش و همچنین رونق پایدار و توسعه اجتماعی محلات هدف در بافت فرسوده شهری شود.

غفوریان یکی دیگر از طرحهای مشترک در حال اجرا توسط بانک و وزارت راه و شهرسازی را طرح اقدام ملی عنوان کرد و با اشاره به تجربیات کسب شده در طرح مسکن مهر و پیشتازی استان یزد در پایان طرح مسکن مهر ابراز امیدواری کرد و ابراز امیدواری کرد :در طرح اقدام ملی نیز با همکاری دستگاه‌های متولی، این طرح نیز با موفقیت و رضایت متقاضیان به پایان رسد.

وی با اشاره به حسن سابقه و تعامل بانک مسکن با اداره کل راه وشهرسازی و سایر دستگاه های مرتبط در طرح مسکن مهر ، ابراز امیدواری کرد در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز تداوم همکاری و تعاملات بتواند موجب تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان شود. وی پیشتازی استان یزد در پایان طرح مسکن مهر را نتیجه تعامل سازنده بانک مسکن با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در اجرای طرح عنوان کرد و افزود: اجرای طرح اقدام ملی و رعایت الگوی مصرف می تواند علاوه بر رفع نیاز واقعی متقاضیان یک عامل تاثیرگذار در تعدیل بازار مسکن، افزایش تولید و رونق انبوه سازی باشد.

مدیرشعب استان یزد یکی دیگر از اولویت های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن نام برد و خاطر نشان کرد؛ این رویکرد ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه ای را به دنبال خواهد داشت. وی تسهیلات مشارکت مدنی قابل پرداخت در خارج از بافت فرسوده شهری را 4.000 میلیون ریال عنوان کرد که با توجه به پوشش بیش از نیمی از هزینه های ساخت واحدهای مسکونی پروژه های انبوه سازی منطبق با الگوی مصرف مسکن ( واحد های میان متراژ و متوسط قیمت ) در استان، آن را فرصت مناسبی جهت تقویت بنیه مالی سازندگان، افزایش تعداد پروژه ها و کاهش زمان ساخت دانست.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات بانک مسکن ضرورت برگزاری جلسات شورای هماهنگی دستگاههای مرتبط با وزارت راه و شهرسازی با محوریت معرفی خدمات دستگاه ها را ضروری دانست و افزود: هم اندیشی و هم افزایی توان دستگاههای مرتبط بخش مسکن می تواند موجب بهره مندی همشهریان از ظرفیتهای خدمت رسانی موجود شود.

رضا یادگاری اطلاع رسانی از خدمات قابل ارائه در بافت های فرسوده را عامل مهمی جهت تشویق و ترغیب سازندگان برای سرمایه گذاری و ساخت واحدهای مسکونی در این بافت دانست و افزود: با توجه به وجود طرح تفصیلی مصوب بافت فرسوده، سیاستهای تشویقی در این بافت پیش بینی شده است که متقاضیان می توانند از آن استفاده کنند.

یادگاری با ارائه پیشنهاد مشارکت بانک در طرح ملی ساخت آزادراه نطنز-سیرجان، گفت: اجرای این طرح بزرگ و ملی با مشارکت بانک مسکن می تواند موجب توسعه پایدار و همچنین امنیت حمل و نقل مرکزی ایران شده و نقش بسزایی در رونق اقتصاد استان خواهد داشت.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان در پایان با اشاره به کاهش میزان مالکیت واحدهای مسکونی در استان طی چند سال اخیر، نیاز به توسعه ساخت و ساز و پاسخ به بخش تقاضای مسکن جهت جلوگیری از بروز تورم در این بخش را محرز دانست و اظهار داشت: برگزاری نشست های مشترک دستگاههای مرتبط با بخش مسکن و معرفی انواع تسهیلات قایل پرداخت توسط بانک مسکن می تواند موجب رونق ساخت و ساز در بخش مسکن شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000