وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد

موجران ملزم به رعایت مصوبه ضدکرونایی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۴/۱۳
وزارت راه و شهرسازی الزام برای اجرای مصوبه ضد کرونایی در بازار اجاره مسکن را بار دیگر خطاب به موجران مورد تاکید قرار داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، وزارت راه و شهرسازی که پیش از این و به دنبال ابلاغ مصوبه ستاد مقابله با کرونا در خصوص تعیین سقف مجاز برای افزایش اجاره بها و همچنین برخورد با موجرانی که بیش از سقف های تعیین شده اقدام به افزایش اجاره بهای مسکن کنند، لزوم اجرای این مصوبه از سوی موجران را مورد تاکید قرار داده بود بار دیگر اعلام کرد: همه موجران مکلف به رعایت این مصوبه هستند و هیچ موجری بدون داشتن دلیل موجه نمی تواند مستاجر را ناچار به تخلیه مسکن اجاره ای کند.

وزیر راه و شهرسازی به دنبال این تاکید با بیان اینکه مصوبه ضد کرونایی در بازار اجاره مسکن لازم الاجراست و یکی از مهمترین ملزومات جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام این بیماری محسوب می شود در جمع خبرنگاران گفت: در این مصوبه همچنین افزایش تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان برای تهران وهمچنین افزایش این تسهیلات در سایر شهرها در سقف های اعلام شده در سال 1400 مورد تاکید قرار دارد و علاوه بر تعیین سقف مجاز برای افزایش اجاره بها از سوی دیگر، یکی از موارد مهم این مصوبه تلاش برای جابه‌جا نشدن مستاجران در ایام شیوع کرونا است.

محمد اسلامی در این باره افزود: همه موجران و مستاجران مکلف به رعایت این مصوبه هستند؛ موجران نمی توانند سقف اجاره بها را بیش از میزان تعیین شده افزایش دهند و از سوی دیگر نمی توانند بدون دلیل موجه و صرفا برای اینکه واحد خود را به مستاجر دیگری با اجاره بهای بالاتری واگذار کنند اقدام به تخلیه واحد و عرضه مجدد آن به بازار کنند. بر این اساس، لازم است تمامی قراردادهای مستاجران که امسال سررسید شده است بار دیگر و با رعایت سقف مجاز افزایش اجاره بها که نهایت آن 25 درصد برای شهر تهران است تمدید شود.

اسلامی همچنین اعلام کرد که این مصوبه مانند همه مصوبات قانونی لازم الاجرا است و ضمانت اجرای آن هم همین قانونی بودن آن مانند سایر مصوبه ها از جمله سایر مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست.

بر این اساس موجران باید بدانند که بدون ارائه دلیل موجه نمی توانند از شورای حل اختلاف حکم تخلیه واحد اجاره ای را دریافت کنند؛ چرا که در این زمینه همه دستگاه ها و ارگان ها نیز مکلف به همکاری هستند. وزیر راه وشهرسازی همچنین خطاب به مستاجران و موجران و سایر مردم گفت: همه باید تلاش کنند تا جابه جایی ها در بازار اجاره در سال جاری به حداقل برسد و جز در موارد ضروری صورت نگیرد تا بخش زیادی از انتقال ویروس کرونا که ناشی از این جابه جایی هاست محدود شود. وی در این زمینه نقش موجران را در جلوگیری از ایجاد فشار مضاعف مالی بر مستاجران نقشی مهم اعلام کرد. وزیر راه وشهرسازی همچنین از همه فعالان بازار اجاره درخواست کرد در این مسیر به دولت و مردم کمک کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000