رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد

آمار تحویلی های مسکن محرومان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۴/۱۵
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تحویل ۶۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح تامین مسکن محرومان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح آخرین وضعیت و شرایط طرح تامین مسکن محرومان در کشور گفت: هم اکنون عملیات مربوط به ساخت واحداث حدود 110 هزار واحد مسکونی، در قالب طرح تامین مسکن محرومان و گروه های کم برخوردار در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد که تاکنون نیز 65 هزار واحد مسکن ملی از مجموع کل واحدهایی که در این طرح در نظر گرفته شده و در دست اقدام برای ساخت قرار گرفته است، تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تحویل و تکمیل همه این واحدها تا پایان سال خبر داد و گفت: بناست تا پایان سال همه این واحدها تکمیل شده وتحویل متقاضیان واجد شرایطی شود که به تنهایی و بدون کمک بنیاد مسکن و سایر دست اندرکاران قادر به تامین مسکن مناسب برای خود نبوده اند.

وی تاکید کرد: در بنیاد مسکن به عنوان متولی تامین مسکن گروه ها و اقشار مختلف به خصوص اقشار کم برخوردار با همه توان تلاش می‌کنیم و برای این منظور نیز برنامه‌ریزی داریم. وی تاکید کرد: در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برطرف کردن دغدغه مردم در خصوص تامین مسکن را یکی از وظایف اساسی خود می‌دانیم و تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست های کاری ما در بنیاد مسکن برای رسیدن به این هدف مهم است.

وی همچنین با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن این طرح را یکی از طرح های مهم در جهت تامین مسکن مردم به خصوص اقشار کم برخوردار برشمرد و گفت: این طرح در راستای تلاش برای تامین مسکن یکی از دغدغه های اساسی دولت ها و حاکمیت در همه دوره ها از جمله دوره فعلی بوده است، در حال اجراست.

تابش یکی از مهمترین مزیت های طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان را حذف بهای زمین از قیمت واحدها عنوان کرده و افزود: در این طرح عمدتا زمین در قالب اجاره 99 ساله به متقاضیان واگذار می شود واز این طریق هزینه تامین زمین برای این گروه از متقاضیان به صفر می رسد، از این رو مردم با مبالغ کمتری خانه دار خواهند شد و این یکی از مهمترین مزیت های طرح اقدام ملی مسکن است. به این معنا که مردم و متقاضیان با آورده کمتری می توانند از طریق این طرح صاحبخانه شوند.

به گزارش هیبنا و براساس تازه ترین آمارهای اعلام شده از وضعیت طرح اقدام ملی مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار سایر دستگاه های مسئول در طرح اقدام ملی، هم اکنون و از مجموع 138 هزار واحد در نظر گرفته برای ساخت از سوی بنیاد، احداث ۸۱ هزار و ۳۳ واحد را در دستور کار دارد که از این میزان، زمین مورد نیاز برای احداث حدود ۷۰ هزار واحد تامین شده است. مطابق با آمارهای اعلام شده از مجموع تمامی ثبت نام کننده ها در طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور هم اکنون حدود 128 هزار نفر اقدام به تکمیل فرآیند ثبت نام و واریز آورده اولیه خود به حساب بانکی طرح اقدام ملی مسکن کرده اند. بنابراین فعلا این تعداد متقاضی به عنوان متقاضی نهایی طرح اقدام ملی مسکن شناخته می شوند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000