جبران بخشی از کمبود مسکن با نوسازی بافت‌های فرسوده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۴/۱۵
یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مواردی که دولت منتخب می تواند بر روی آن در حوزه مسکن تمرکز کند، استفاده از ظرفیت بافت های فرسوده و جبران بخشی از کمبود تقاضای مسکن با نوسازی این بافت‌ها است.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحمت اله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ‌پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به وضعیت بازار اجاره بهای مسکن، گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از هزینه های یک خانواده صرف پرداخت اجاره بها و یا اقساط وام خرید خانه می‌شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کاهش عرضه و تقاضای مسکن،طرح اقدام ملی مسکن ارائه شد. وی ادامه داد: از طرفی با توجه به پیری جمعیت و تاکید مقام معظم رهبری بر ازدواج و فرزند آوری، لازم است بیش از پیش به مقوله تامین مسکن به ویژه برای زوج های جوان تاکید داشته باشیم چرا که مسکن نیز در کنار بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی یکی از الزامات مهم برای ترغیب جوانان به فرزند آوری است. وی افزود: در حال حاضر یک خانواده کم جمعیت برای تامین مسکن و پرداخت اجاره ‌بها و گذراندن زندگی با حداقل امکانات به درآمد بالایی نیاز دارد. نوروزی همچنین گفت: تهران در واقع الگوی پیرامون بوده و قیمت مسکن آن به صورت غیرمستقیم به شهرهای اطراف و سپس بر استان‌های مختلف کشور تاثیر گذار است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا کنترل قیمت های کاذب در تهران می‌تواند بر سایر مناطق کشور نیز نقش مثبتی داشته باشد. نوروزی با اشاره به لزوم‌ استفاده از ظرفیت‌های نوسازی بافت های نامارآمد شهری تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم برای بهبود وضعیت مسکن در کشور به ویژه پایتخت ضمن کاهش بروکراسی‌های اداری، تسهیلات مناسبی برای ساخت مسکن به ویژه در مناطق بافت فرسوده در اختیار مردم قرار دهند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه بافت های فرسوده زیرساخت های زیربنایی نظیر آب، برق و گاز دارند بنابراین دولت با احیای این بافت ها نیازی به هزینه کرد برای تاسیسات زیربنایی و روبنایی ندارد؛ از سوی دیگر همزمان محل سکونت جمعیتی که در این مناطق و در شرایط خاص زندگی می کنند، بهبود خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین یکی از مواردی که دولت منتخب می تواند بر روی آن در حوزه مسکن تمرکز کند، استفاده از ظرفیت بافت های فرسوده و جبران بخشی از کمبود تقاضای مسکن با نوسازی این بافت‌ها است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000