بورس مسکن نیاز به کار دقیق دارد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۴/۲۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: بورس مسکن باید دقیق کارشناسی و بررسی شود، زیرا این موضوع هنوز باید مورد چکش‌کاری قرار گیرد تا به نحوه احسن به مرحله اجرا دربیاید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا بورس مسکن می‌تواند به شرایط بحرانی مسکن کمک کند، بیان کرد: بورس مسکن فقط شفاف سازی می‌کند یعنی بورس می‌تواند قیمت‌ها را شفاف کند که مردم مطلع شوند در آینده چه طور باید حساب و کتاب کنند تا چه خانه‌ای با چه متراژی تهیه کنند، اما بورس مسکن باید دقیق کارشناسی و بررسی شود، زیرا این موضوع هنوز باید مورد چکش‌کاری قرار گیرد تا به نحوه احسن به مرحله اجرا دربیاید، زیرا مسکن جای آزمون و خطا نیست.

وی همچنین در ادامه افزود: با این وضعیتی که قیمت مسکن در سطح کشور دارد دیگر کسی با چنین مبالغی خانه دار نمی‌شود از این رو افزایش سقف تسهیلات لازم است.

وی ادامه داد: نکته مهم در افزایش تسهیلات مسکن این است که اگر این تسهیلات افزایش پیدا کند به تبع آن مبلغ بازپرداخت آن نیز بیشتر خواهد شد از این رو برخی‌ها بیان می‌کنند که یک فرد بیکار یا کارمند ساده چگونه موفق به بازپرداخت آن خواهد شد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین کار برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن ورود دولت در حوزه تامین مسکن نیازمندان با ارایه تسهیلات بلندمدت است، تصریح کرد: ارایه تسهیلات ۴۰ ساله همانند کشور‌های دیگر برای افزایش توان مالی فرد گیرنده تسهیلات با درنظر گرفتن زمان بازپرداخت بیشتر می تواند خانه دار شدن قشر بیشتری را رقم بزند.

رضایی تصریح کرد: باید وزارت مسکن را موظف کنیم در فاصله نزدیک شهر‌ها زمین رایگان در اختیار مردم و جوانان به ویژه زوج‌های جوان قرار داده و همچنین تسهیلات بلندمدت با بازپرداخت طولانی نیز ارائه کند تا به این وسیله این زمین‌ها ساخته شده و بازار مسکن نیز کنترل شود.

وی با بیان اینکه خیلی از عوامل باعث شده است که قیمت مسکن در کشور افزایش پیدا کند، بیان کرد: باید در این رابطه در دولت آینده تدابیری اندیشیده شود.

رضایی همچنین با اشاره به قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: با تصویب این قانون در کمیسیون اقتصادی مجلس از خانه‌های خالی مالیات گرفته خواهد شد و با این اقدام کسانی که چند آپارتمان خالی داشته و اجاره نمی‌دهند مجبور خواهند شد که یا اجاره دهند یا مالیات آن را پرداخت کنند. وی ادامه داد: با قانون مصوب مجلس مالیات پرداخت شده به کسانی که درصدد تهیه مسکن هستند به عنوان تسهیلات پرداخت می‌شود تا آن‌ها بتوانند صاحب خانه شوند که این مورد یکی از مزایای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000