نشست هم اندیشی با روسای اتحادیه های صنوف بخش مسکن و ساختمان استان زنجان

نشست هم اندیشی با روسای اتحادیه های صنوف بخش مسکن و ساختمان استان زنجان با هدف بررسی چالشهای بخش مسکن و ساختمان در سطح استان برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، سلمان داشاد مدیر شعب استان در این نشست با بیان مشکلات موجود در عرصه ساخت و ساز و فراهم کردن بستری مناسب برای همپوشانی با سازمانهای مرتبط و موثر در این امر پرداخت.

مدیر شعب با اشاره به اینکه بیشترین میزان از سهم پرداخت تسهیلات مسکن به بانک مسکن تعلق دارد، اظهار داشت : اصلاحات در روش های اجرای عملیات و ایجاد کانال های جدید تعامل با نهادها و سازمان های مرتبط در بخش تولید و توسعه مسکن در سطح استان تاثیر مستقیم در افزایش درآمد عمومی، توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان زنجان دارد.

سلمان داشاد ابراز داشت : هدف از این نشست، استفاده از نقطه نظرات فعالان بخش مسکن و ساختمان برای افزایش تعاملات و رونق بخشی فعالیت های مرتبط با مسکن و ساختمان در استان می باشد، توجه حضار را به اهمیت سلایق مشتریان و تولید کنندگان مسکن معطوف داشت و مهمترین عوامل افزایش درآمد استانی را توجه به ساختارها و ارزش های موجود در جامعه دانست.

وی در ادامه پیشنهاد داد : سامانه ای برای توسعه بازار مسکن و نیز تسهیل در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و همشهریان راه اندازی شود تا در آن تمامی نیازمندی های بخش مسکن از صفرتاصد در آن درج شده و اطلاع رسانی به صورت شایسته و مفید به علاقه مندان صورت پذیرد.

مدیر شعب افزود : قطعت این سامانه عاملی برای کوتاهتر شدن مراحل دریافت تسهیلات مسکن و نیز ایجاد فضای رقابتی در بازار تولید مسکن خواهد شد و همچنین به موجب آن فضای رقابتی سالمی در میان بانکها و فعالان بخش مسکن و ساختمان ایجاد می شود.

سلمان داشاد سپس با تشریح محصولات و سیاستهای اعتباری بانک مسکن تصریح کرد : این بانک در جهت توسعه و آبادانی و همچنین رونق بخشی به مسکن و ساختمان بالاخص مناطق بافت فرسوده و ناکارآمدی شهر و از همه مهمتر حمایت از فعالان مسکن و ساختمان و صنایع مرتبط با آن با تمام توان اعلام آمادگی می کند.

اصغر شفقتیان رئیس اتحادیه صنف درب و پنجره سازان، شیشه بران و آلومینیوم کاران استان زنجان با تقدیر و تشکر از برگزاری این نشست ابراز داشت : با توجه به اینکه جهت رشد و ارتقای سطح کیفیت ساختمانها و نیز برخورداری تمامی صنوف مرتبط با ساخت و ساز مسکن در درآمدهای حاصله از انبوه سازی نیاز به بسترسازی مناسبی می باشد که در این خصوص از سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی انتظار دارد به صورت کلی با مسائل بررسی و با هماهنگی های فی مابین در ساختار و سایر امور وارد جزئیات و مشکلات شوند.

کریم رفاهی از اعضای سابق شورای شهر زنجان یکی دیگر از مهمانان این جلسه به تشریح اهم مسائل موجود در بحث ساخت و ساز مسکن در سطح زنجان پرداخت و گفت : در جلسات تفصیلی وزارت کشور که توسط کارشناسان مسکن در راه و شهرسازی برگزارمی شود، به نظر می رسد حضور نماینده ای از بانک مسکن برای آگاهی از مصوبات و برنامه ای آتی استان لازم می باشد.

وی افزود : باید تدابیری اندیشیده شود تا زمین به عنوان یک کالای سرمایه ای در نظر گرفته نشده و از حالت ارزش سرمایه ای خارج شود تا دست دلالان و واسطه گران کوتاه شده و نسل جوان توان مالی کافی برای برخورداری از حداقل رفاه اجتماعی را داشته باشند.

رفاهی با اشاره اینکه باید واسطه ها و عوامل نفوذی در امر خرید و فروش زمین حذف شوند اظهار کرد : انجام نیازسنجی برای داشتن برنامه ای یکسان در امر ساخت و ساز مسکن از مهمترین راهکارهایی است که بازار مسکن را به سمت پیشرفت هدایت کرده و با رونق بخشی به امر ساخت و ساز مسکن و ساختمان بحث شکاف نسل را در تمامی مسائل حل و فصل می کند.

سپس وی ادامه داد : شفاف سازی دامنه عملیات و فعالیت های بانک مسکن و حمایت های مستقیم با استفاده از توان پیمانکاران و انبوه سازان فعال و غیرمستقیم از طریق ایجاد منابع لازم توسط بانک مسکن مورد انتظار می باشد.

رفاهی با اشاره به اینکه تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و ایجاد حداقل امکانات مرتبط با نیازهای آنان را در اولویت فعالیتهای خود قراردهیم افزود : توجه به بافتهای فرسوده در خروج از رکود موثر می باشد و در جلسات آینده از حضور نمایندگانی از کمیسیون ماده 5 و اعضای شورای زنجان جهت افزایش سطح تراکم در بافت فرسوده استفاده کنیم تا به موجب آن علاوه بر گسترش ساخت و ساز مسکن به رونق بخشی مسکن برسیم.

همچنین در بحث طراحی ساختمان به فرهنگ بومی و سنت های شهری توجه شود و یکدست بودن نمای ساختمان ها و توجه به تاریخچه و بافت شهری در ساخت و ساز از مهمترین موارد شهرسازی می باشد که شایسته است شهرداری با دخالت در آن به زیباسازی شهرمان کمک کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000