مدیرشعب استان در دیدار با استاندار یزد اظهار داشت:

استان یزد از استان های پیشتار در طرح اقدام ملی مسکن است

استاندار یزد ضمن تقدیر از عملکرد بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در تامین مالی مسکن خانوارهای ایرانی، گفت: بانک مسکن اهمیت بسیاری در اقتصاد و رونق بخش مسکن در استان دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمدعلی طالبی در ادامه افزود: بانک مسکن مردمی‌ترین بانک کشور است که نقش عمده‌ای در ایجاد آرامش هموطنان در تامین مسکن دارد، و خانوارهای زیادی با کمک تسهیلات مسکن بانک مسکن خانه‌دار شده‌اند.

استاندار یزد اعطای تسهیلات توسط بانک مسکن در بخش بافت فرسوده و بازآفرینی شهری را بسیار ارزشمند دانست و افزود: احیای بافت فرسوده شهری یزد با توجه به همپوشانی بخش عمده ای از این بافت با بافت تاریخی شهر یزد، بسیار برای شهر حائر اهمیت است.

مدیرشعب استان در این نشست بانک مسکن را بانک توسعه ای–تخصصی در حوزه مسکن و توسعه شهری خواند که با توانمندسازی مالی فاقدین مسکن و تامین مالی طرحهای توسعه ای دولت در حوزه مسکن، توسعه شهری و بازآفرینی شهری می تواند در اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن نقش موثری را ایفا کند.

محمد غفوریان افزود: ماموریت این بانک تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطای تسهیلات جهت تامین مسکن کلیه خانوارهای فاقد مسکن و ارایه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به فعالان، توسعه گران و سازندگان واحدهای مسکونی منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میان درآمد و کم درآمد با تاکید بر احیای بافت های فرسوده و شهرهای میان جمعیتی می باشد.

مدیر شعب استان با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: بانک مسکن با پذیرش اعطای کل تسهیلات طرح مسکن مهر گام بزرگی در تامین مسکن دهک های پایین جامعه برداشت .

غفوریان در ادامه افزود: بانک مسکن استان یزد نیز با استفاده از فرصت های ایجاد شده در دولت توانست میزان واحدهای فروش اقساطی شده مسکن مهر استان را از 12000 واحد در ابتدای سال 92 به 25000 واحد افزایش دهد و به عنوان دومین استان، طرح مسکن مهر را به اختتام برساند.

وی در خصوص طرح اقدام ملی نیز گفت: بانک مسکن استان یزد در راستای همسویی در طرح های بزرگ دولت در بخش مسکن و با بهره مندی از تجربیات کسب شده در طرح مسکن مهر با اقتدار به طرح اقدام ملی مسکن ورود و جهت پرداخت بیش از 24000 واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان اعلام آمادگی کرده است. وی افزود: با افتتاح اولین پروژه این طرح در استان که در کمتر از یکسال احداث شده‌، استان یزد به استان پیشگام در طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده است.

مدیرشعب استان در پایان اظهار داشت: بانک مسکن در راستای تحقق رسالت خویش که پرداخت تسهیلات در بخش خرید و ساخت مسکن می باشد نیاز به جذب منابع جدید و کلان از منابع استان را دارد. با توجه به اینکه میزان مصارف استان نزدیک به دوبرابر منابع موجود می باشد ضرورت حمایت های هدفمند از این بانک در جهت رسالت تامین مسکن مناسب هم استانی های عزیز در کنار توسعه و اشتغال، بیش از پیش احساس می شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000