امید به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در دولت جدید

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۵/۰۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت قیمت سیمان در هزینه های ساخت، اظهار امیدواری کرد با تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بخشی از کمبود مسکن جبران شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، به موضوع مسکن به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم به ویژه اقشار جوان جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور در سال‌های اخیر تغییرات قیمتی مسکن بود است به نحوی که در مناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری هم به عنوان یک سوال بسیار مهم و دغدغه مردمی از نامزدها پرسیده شد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر قیمت نهاده‌های ساختمانی می تواند بازار مسکن را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: مصالح ساختمانی یکی از کالاهایی است که در مقطعی متاثر از نرخ دلار، افزایش قیمت داشت و اخیراً هم علی رغم ثبات نسبی نرخ ارز، افزایش پیدا کرد؛ بی‌تردید نوسانات قیمت مصالح ساختمانی بر بهای تمام شده مسکن و سپس اجاره بها نیز اثر گذار است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش چند برابری قیمت سیمان و فولاد در روزهای اخیر اظهار کرد: افرادی که در جریان ساخت مسکن هستند اکنون با چند برابر شدن قیمت سیمان مواجه شده اند.

وی با اشاره به وعده رییس جمهور منتخب مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: امیدواریم با عملیاتی شدن این وعده بخشی از کمبود ساخت و ساز مسکن طی سال‌های گذشته جبران شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعیین سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها در تهران، ٢٠ درصدی در سایر کلانشهرها و ۱۵ درصدی در شهرهای کوچک گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجرا است از این رو مصوبه اخیر این ستاد برای حمایت از مستاجران باید مورد توجه دولت قرار گرفته و با جدیت اجرا شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شروع فصل جا به جایی مستاجران، دولت باید کنترل بیشتری بر بازار رهن و اجاره مسکن داشته باشد تا برخی بنگاه‌های معاملات ملکی و برخی از موجران نظرات خودشان را به اجار‌ه نشینان تحمیل نکنند و مردم با مشکلات کمتری در این حوزه مواجه شوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000