بنیاد مسکن اعلام کرد

برنامه مسکن ملی برای شهرهای کوچک

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۵/۱۶
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گزارشی برنامه ساخت مسکن ملی در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

براساس اعلام بنیاد مسکن ساخت و تکمیل ۳۳ هزار واحد از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در برنامه اجرایی این بنیاد در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

مطابق با طبقه بندی های صورت گرفته برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن مسوولیت ساخت و تکمیل نزدیک به ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد که این بنیاد اخیرا در گزارشی برنامه خود برای پیشبرد این طرح در سال ۱۴۰۰ و سهمیه تعیین شده برای ساخت مسکن ملی در سال جاری را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا و بنا بر اعلام بنیاد مسکن در خصوص وضعیت ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی برای سال ۱۴۰۰ تا کنون برنامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد قرار گرفته است و بنا است عملیات ساخت این تعداد واحد در سال جاری انجام شود.

جزییات منتشر شده در این گزارش نشان می‌دهد پروژه‌هایی که در حال حاضر در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است و مربوط به سهمیه سال جاری است حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک شرط مهم برای پیشبرد این پروژه‌ها اقدام به موقع متقاضیان نهایی برای واریز آورده اولیه و تامین مبالغ مورد نیاز برای ساخت واحدها است.

آمارهای ارائه شده از سوی بنیاد مسکن همچنین نشان می‌دهد به جز واحدهایی که به عنوان سهمیه امسال بنیاد مسکن برای ساخت در قالب طرح اقدام ملی برنامه ریزی شده است حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی نیز از سهمیه سال گذشته در سال جاری در دست ساخت و تکمیل قرار گرفته است. برنامه تکمیل این واحدها نیز همزمان با ساخت واحدهای سهمیه سال ۱۴۰۰ در دستور کار بنیاد مسکن قرار داشته و در حال انجام است.

کمبود اعتبار و منابع مالی و همچنین تاخیر برخی از متقاضیان در پرداخت به موقع آورده و تامین نقدینگی مورد نیاز برای تکمیل و ساخت این واحدها مهمترین دلیل موکول شدن فرآیند تکمیل این واحدها از سال گذشته به سال جاری است.

به گزارش هیبنا آمارهای منتشر شده از سوی بنیاد مسکن نشان می‌دهد، حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی به شرط واریز به موقع آورده متقاضیان و از بین رفتن سایر موانع موجود در مسیر اجرای طرح اقدام ملی که عمدتا موانع مالی و اعتباری است در سال جاری ساخته و تکمیل خواهد شد. در قالب طرح اقدام ملی مسکن هم‌اکنون فرآیند ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور در حال اجراست.

مسوولیت ساخت این واحدها بر عهده وزارت راه وشهرسازی، بنیاد مسکن وشرکت عمران شهرهای جدید قرار دارد و هم اکنون پروژه‌ها در شهرهای جدید، بافت‌های فرسوده شهری و همچنین شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در حال احداث و تکمیل هستند. همزمان با اتمام فعالیت دولت دوازدهم، رییس جمهوری منتخب دولت سیزدهم اعلام کرده است طرح اقدام ملی مسکن در دولت جدید نیز ادامه خواهد یافت.

.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000