آغاز مرحله جدید ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۵/۱۷
وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای از آغاز مرحله جدید ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، وزارت راه وشهرسازی در این اطلاعیه اعلام کرده است متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن می توانند در این مرحله مانند مراحل قبلی درخواست خود را برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه ای که به این منظور طراحی شده است ثبت کنند.

به گزارش هیبنا، در این اطلاعیه آمده است سامانه ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که در دست به روز رسانی قرار گرفته بود بار دیگر برای ثبت درخواست های جدید از سوی متقاضیان به منظور دریافت این تسهیلات آماده سازی شده است.

از این رو، متقاضیان از هم اکنون می توانند به منظور ثبت درخواست های خود برای بهره مندی از تسهیلات ودیعه مسکن به این سامانه به آدرس اینترنتی https://tem.mrud.ir/ مراجعه کنند. مطابق با اعلام ها و اطلاعیه های قبلی وزارت راه وشهرسازی ثبت نام در این مرحله از دریافت تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه 1400 ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر سقف این تسهیلات برای متقاضیان واجد شرایط در تهران 70 میلیون تومان، در سایر کلانشهرها 40 میلیون تومان و همچنین دیگر شهرها 25 میلیون تومان است.

یکی از مهمترین شروط دریافت این تسهیلات آن است که فرد درخواست کننده فاقد هر نوع سابقه مالکیتی باشد. به این معنا که واحد مسکونی به نام خود نداشته باشد. از سوی دیگر این فرد باید سرپرست خانوار باشد. در واقع فرد باید سرپرست خانوار و مستاجر باشد و همچنین فاقد سابقه مالکیتی و مسکن ملکی باشد.

یک شرط مهم در این زمینه و برای دریافت این تسهیلات آن است که فرد پیش از این تسهیلات ودیعه مسکن دریافت نکرده باشد. اگر چه سقف تسهیلات ودیعه مسکن در سال جاری و مطابق با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت اما برای فراگیری این طرح و امکان استفاده همه متقاضیان واجد شرایط از این تسهیلات وزارت راه وشهرسازی مقرر کرد آن دسته از متقاضیانی که سال گذشته و در مراحل قبلی اقدام به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن کرده اند برای بار دوم مشمول دریافت این تسهیلات نمی شوند.

به این ترتیب، تنها افرادی می توانند برای دریافت این تسهیلات در سامانه مذکور ثبت نام کنند که علاوه بر شروطی که اعلام شد پیش از این از تسهیلات ودیعه مسکن استفاده نکرده باشند. سقف تسهیلات ودیعه مسکن سال گذشته در شهر تهران 50 میلیون تومان اعلام شد. این تسهیلات از تیرماه سال گذشته با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای حمایت از مستاجران به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر اجتماع در شرایط بیماری کرونا به واجدان شرایط پرداخت شد.

در سال جاری به دلیل بروز تورم و افزایش اجاره بهای مسکن این سقف از 50 میلیون تومان به 70 میلیون تومان افزایش یافت. با به روز رسانی سامانه ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، روند ثبت نام برای دریافت این تسهیلات که برای مدت زمان کوتاهی با وقفه مواجه شده بود، به طور مجدد از سر گرفته شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000