حمایت قانونی مجلس از ساماندهی با ازر مسکن/ لزوم تقویت بانک توسعه ای مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۵/۱۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس از تمام ظرفیت های قانونی برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن حمایت می کند، بر لزوم افزایش سرمایه بانک مسکن در قوانین بودجه تاکید کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به اینکه مسکن باید یکی از اولویت های دولت جدید باشد اظهار داشت: خوشبختانه دولت جدید برنامه های خوبی در حوزه مسکن دارد که امیدواریم با اجرایی شدن هر چه سریعتر شاهد تغییر در این حوزه باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته مسکن صرفا یک حوزه بخشی نیست بلکه باید نگاه فرابخشی به آن داشت گفت: هر چند دولت باید مشخصا در حوزه ساخت و تولید مسکن برنامه داشته باشد اما در علاوه بر این باید متغیرهای اقتصادی نیز بهبود یابند تا شاهد ساماندهی در بازار مسکن نیز باشیم.

زارع افزود: مسکن تابع سیاست های اقتصاد کلان است بنابراین نباید انتظار داشت این بخش را بتوان به تنهایی و با داشتن برنامه های مختص همین حوزه مدیریت کرد، بلکه بخش زیادی از مدیریت و کنترل این بازار محصول کنترل تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی در طول زمان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش به لزوم تقویت تامین مالی برای حمایت از ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: در این حوزه باید بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در این حوزه مورد حمایت قرار گیرد و مشخصا باید این بانک به لحاظ افزایش سرمایه در قوانین بودجه سالانه تقویت شود.

زارع ادامه داد: یکی از مشکلات بازار مسکن طی سال های اخیر عدم تناسب بین عرضه و تقاضا بود که در این حوزه هر چند دولت قبل هم تلاش ها و برنامه هایی از جمله برنامه اقدام ملی مسکن را در دستور کار قرار داد اما شاهد کاستی هایی بودیم که امیدواریم دولت جدید در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس نقشه راه تولید مسکن را در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن مشخص کرده است، گفت: در این طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال با حمایت و تسهیل دولت پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس جمهور نیز برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال مصمم است بنابراین این طرح مجلس را به فال نیک می گیریم و امیدواریم رئیس جمهور با بهره گیری از این قانون بتواند سازوکار اجرای آن را هر چه زودتر فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوه مقننه از هر گونه سیاست حمایتی در چارچوب قانونگذاری برای ساماندهی بازار مسکن استقبال می کند، گفت: طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت تا نگاه کارشناسی و بدنه اجرایی کشور نیز مغفول نماند.

زارع اظهار امیدواری کرد، با همکاری دولت و مجلس بتوان بازار مسکن را ساماندهی کرد چرا که طی سال های گذشته جهش قیمتی در این بازار قدرت خرید بخشی زیادی از اقشار جامعه را کاهش داد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000