رییس اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد

جبران کمبود ۵ میلیون مسکن با صنعتی سازی/ ورود وزارت دفاع به صنعت ساخت و ساز خوشحال کننده است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۵/۲۴
رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه برای جبران کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی می توان از صنعتی سازی بهره برد گفت: ورود وزارت دفاع می تواند خبری خوشحال کننده به عرصه ساخت و ساز و صنعت ساختمان باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، تاکید رییس مجلس شورای اسلامی به صنعتی سازی و تفاهمنامه های امضاء شده در دو هفته گذشته از یک سو و تسهیل پرداخت تسهیلات تا سقف 450 میلیون تومان از سوی بانک مسکن نشان می دهد عزم جدی برای صنعتی سازی و دور شدن از سنتی سازی به وجود آمده است.
مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با هیبنا با اشاره به اینکه در حال حاضر 5 میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود داریم گفت: آمارهای منتشر شده نشان می دهد که ساخت و ساز سالهاست که دچار یک رکود شده است بنابراین برای جبران کمبود 5 میلیون واحد مسکونی می توان از روش ها و فناوری های نوین و صنعتی سازی به خوبی بهره برد.
خسروی ادامه داد: ورود وزارت دفاع و حمایت دولت از صنعتی سازی مسکن را باید به فال نیک گرفت. وقتی وزارت دفاع اعلام می کند یک ساختمان 12 طبقه را در شش ماه تحویل می دهیم می توان گفت که با بالا بردن زمان اتمام ساخت این کمبود 5 میلیون واحد مسکونی را می توان جبران کرد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت مسکن و متعادل شدن عرضه و تقاضا چاره ای جز حمایت از بخش خصوصی و ساخت و ساز نداریم اظهار داشت: نشانه ها و آلارم های خوبی از سوی دولت سیزدهم برای توجه به بخش مسکن دیده می شود. پس اگر به بخش خصوصی توجه شود و تسهیلات خوبی در نظر گرفته شود می توان در طی سال های آینده بخش مسکن و ساخت و ساز را رونق داد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت خرید و فروش و معاملات مسکن در ماه های گذشته و حتی در دو هفته نخست مرداد ماه بهبود پیدا کرده است؟ گفت: دلایل مختلفی برای رکود خرید و فروش وجود دارد که اصلی ترین دلیل آن کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا 16 مرداد ماه جاری تعداد قراردادهای منعقد شده در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000