کاهش قیمت برخی فایل های فروش مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۵/۳۰
تحقیقات میدانی صورت گرفته از بازار معاملات مسکن شهر تهران از کاهش قیمت برخی فایل های فروش مسکن در روزهای اخیر خبر می دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، پنجمین روز از تعطیلات شش روزه کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا در حالی سپری می شود که بازار معاملات مسکن در روزهای اخیر با یک تحول مهم اما نامحسوس مواجه شده است.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد در روزهای اخیر بسیاری از مالکان و فروشنده های مسکن که در نتیجه عمیق تر شدن رکود در بازار معاملات ملک ناشی از نبود خریدار از یک سو و همچنین قرار گرفتن شهرهای کشور در شرایط تعطیلی با افت شدید تقاضا مواجه شدند، قیمت های پیشنهادی خود برای فروش آپارتمانهای فایل شده را کاهش دادند.

هر چند این روزها بازار سنتی معاملات مسکن تعطیل و نیمه تعطیل است اما فروشنده های مسکن که در شرایط رکودی در پی یافتن مشتری برای آپارتمان های خود هستند اقدام به درج آگهی های فروش مسکن در سایت های مجازی بازاریابی ملکی کرده اند.

اطلاعات مندرج در فایل های مجازی فروش مسکن که در این سایت ها وسامانه ها درج شده است نشان می دهد در برخی از فایل های فروش ملک تعدیل قیمتی اعمال شده است. به این معنا که برخی از فروشنده ها به شکل نامحسوس اقدام به کاهش قیمت های پیشنهادی کرده اند.

برخی از فعالان بازار معاملات مسکن نیز این موضوع را تایید می کنند. به گفته آن ها علاوه بر آنکه در سایت های مجازی بازاریابی ملکی شاهد کاهش برخی از قیمت های پیشنهادی فروش مسکن هستیم، برخی از فروشندگان که پیش از این اقدام به ارائه مشخصات و قیمت پیشنهادی ملک خود به بازار برای فروش کرده بودند نیز در تماس با واسطه ها اعلام تعدیل قیمت کرده اند.

تحقیقات میدانی انجام شده نشان می دهد این تعدیل قیمتی بیشتر در میان واحدهای مسکونی میانسال و چند سال ساخت مشاهده می شود و قیمت واحدهای مسکونی نوساز با تعدیل قیمتی خاصی مواجه نشده است.

فعالان بازار مسکن علت این موضوع را افزایش هزینه های ساخت و قیمت تمام شده برای سازنده ها می دانند. به گفته آن ها به دلیل افزایش هزینه های ساخت به خصوص افزایش قیمت مصالح وتجهیزات ساختمانی، سازنده ها که عرضه کنندگان واحدهای مسکونی نوساز و کلید نخورده هستند با تورم بالایی مواجه شده اند و به همین دلیل در برابر کاهش قیمت فروش آپارتمان ها مقاومت می کنند. ضمن آنکه این گروه از فروشنده ها از آینده قیمتی مصالح ساختمانی نیز بی اطلاع هستند و به دلیل شرایط تورمی نمی توانند هزینه ساخت واحدهای بعدی را تخمین بزنند.

اما حجم زیادی از فایل های چند ساله ومیان سال در روزهای اخیر تعدیل قیمت داشته اند و فروشنده ها برای آنکه بتوانند در شرایط رکودی فعلی هر چه سریعتر واحد خود را به فروش برسانند اقدام به کاهش قیمت های پیشنهادی خود در فایل های فروش کرده اند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000