بافت فرسوده تهران خطر بزرگی در شهر محسوب می شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۵/۳۰
یک عضو منتخب شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت تولید و عرضه مسکن صورت مناسبی در تهران و دیگر شهرهای کشور ندارد اظهار امیدواری کرد شورای جدید بتواند با سیاست گذاری درست برای بخش مسکن، این معضل را حل و فصل کند.
پایگاه خبری بانک مسکن

سید محمد آقامیری در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا تصریح کرد: یک مشکل قدیمی بازار مسکن، وضعیت بافت فرسوده است. مساحت بافت فرسوده تهران حدود ۲۵۰۰هکتار است که حدود نیمی از آن در چهار منطقه جنوبی شهر قرار دارد که جمعیت قریب به ۱۵ درصد جمعیت تهران را تشکیل می‌دهد. این موضوع برای ساکنان بافت فرسوده فوق العاده خطرناک است چرا که تاب آوری خانه های موجود در بافت فرسوده در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله بسیار پایین است. بر این اساس یکی از سیاست های مهم شورای شهر منتخب تهران احیای بافت فرسوده شهر است. برنامه ای که می شود برای این موضوع در تهران تدارک دید ارایه یکسری مشوق ها به مالکان و سرمایه گذاران در بافت فرسوده برای رونق بخشی به فرآیند نوسازی بافت است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه مجلس نیز با تدارک طرح جهش تولید مسکن، زمینه های مناسبی برای رونق ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته است. یکی از مهمترین این زمینه ها پرداخت تسهیلات است.

سید محمد آقامیری، عضو جدید شورای شهر تهران در ادامه گفت و گو با هیبنا به عملکرد بانک مسکن در حوزه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: بانک مسکن اقدامات مناسبی در زمینه پرداخت انواع تسهیلات برای ساخت و خرید مسکن انجام داده است. اما توقع بیشتری برای طراحی ابزارهای جدید از این بانک می رود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000