در گفت و گو با هیبنا تشریح شد

روایت نماینده آستارا از اشکالات مسکن مهر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۶/۰۲
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی سه اشکال عمده طرح مسکن مهر را تشریح کرد و در عین حال از آمادگی مجلس برای حمایت از هر نوع طرح کارآمد در دولت جدید برای حل مشکل مسکن خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ضمن بیان اینکه از هر طرحی که هدف تامین مسکن اقشارضعیف جامعه را محقق کند، حمایت خواهیم کرد، افزود: اینکه برای اقشار کم درآمد، مسکن ارزان قیمت ساخته شود به طوری که با قدرت خرید کارمندان و کارگران همخوانی داشته باشد یک ایده خوب است اما اشکال زمانی بروز می­کند که طرح­های خانه ­سازی همه جانبه نگر نباشد. به عنوان مثال در طرح مسکن مهر کاری که از بابت واگذاری زمین­های دولتی صورت گرفت هر چند به لحاظ عرضه انبوه زمین ارزان مناسب بود اما برای ارزان تمام شدن از زمین هایی که دارای زیرساخت های لازم جهت سکونت نبودند، استفاده شد، که باعث اشکالاتی در رفت و آمد برای ساکنان این آپارتمان‌ها شد. بنابراین باید شرایط و موقعیت زمینی که مورد ساخت وساز قرار می‌گیرد را یررسی نماییم. در طرح مسکن مهر ، زمین­های واگذار شده بعضاً دارای آب و برق و گاز و سایر خدمات زیربنایی و روبنایی نبودند. در نتیجه، وضعیت سکونتی در این واحدها برای مردم سخت شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در همین شهر آستارا تعداد بسیار زیادی از واحدهای مسکن مهر که ساخته شد مشکلات زیر بنایی دارد. اما با پیگیری، اصلاحات لازم در دست اقدام است و انشالله به نتایج خوبی خواهد رسید.

غلامرضا مرحبا یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر را زمان تحویل واحدها و شرایط آن دانست و گفت: هنوز هستند پروژه هایی که در طول این سال­ها هنوز تحویل داده نشده و از اقشار ضعیف، درخواست واریز پول های سنگین که واقعا در توان‌شان نیست را دارند، بنابراین پروژه‌ها باید به پیمانکارانی توانمند سپرده شود که شایستگی برآورده کردن انتظارات را داشته باشند.

وی مشکل دیگر را تحویل واحدهای مسکونی مهر به غیربومی­ها در شهرها عنوان کرد و گفت: در شهر آستارا شاهد متقاضیانی از کلان­شهرهای دیگر بودیم که برای سرمایه گذاری و داشتن پایگاهی برای استراحت و دسترسی به دریا چندین واحد مسکن مهر را خریداری کردند.

این نماینده مجلس در ادامه به لزوم سرمایه­گذاری خارجی در صنعت ساختمان هم اشاره کرد و گفت: ورود سرمایه‌گذار خارجی مخصوصاً اگر سرمایه را هم با خودش بیاورد و یا همراه خودش تکنولوژی روز را وارد کشور کند اتفاق بسیار پسندیده ای است. در این صنعت تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و ورود این تکنولوژی ها باعث کاهش در هزینه ها و بالا رفتن سرعت انجام کار و مدیریت بهتر آن می‌شود. اگر ما شرکایی داشته باشیم که این اقدامات را انجام دهند بسیار عالی است و اگر بدرستی در انتخاب و عملکردشان، نظارت و مدیریت شود، اعتقاد دارم که فضای رقابتی سالم در بخش ساخت و عرضه مسکن به وجود می آید.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000