اولین اظهارات رسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی/۳ آماری که رستمی گفت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۶/۰۲
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در اولین سخنرانی رسمی خود بعد از معرفی به مجلس به عنوان یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم، آمار و نکاتی را در حوزه مسکن اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در بخشی از اظهارات خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به دفاع از برنامه های خود در صورت کسب رای اعتماد خانه ملت پرداخت.

وی که در بخش نخست سخنرانی خود به سوابق اجرایی خود اشاره کرد، در این خصوص گفت: تعداد خانه‌های زیادی در دورانی که در قرارگاه خاتم‌الانبیاء فعالیت داشتم، ساخته شد لذا از تجربیات بسیاری در حوزه مسکن برخوردار هستم.

اما قاسمی در طول سخنرانی خود سه آمار در حوزه مسکن اعلام کرد. وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اولین آماری که ارائه داد در حوزه سهم مسکن در سبد هزینه خانوار بود. وی با اشاره به اینکه حوزه مسکن امروز پاشنه آشیل کشور است و سهم زیادی از خانوارها را به خود اختصاص داده است، اعلام کرد: بین 37 تا 60 درصد هزینه خانوارها به مسکن تعلق دارد.

قاسمی که معتقد است، برای تغییر این وضعیت باید یک همکاری چندجانبه انجام شود و همه دست به دست یکدیگر دهیم، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: با خود عهد بستم تا همه هستی ام را به کار بگیرم تا مسکن را سامان دهم.

او علاوه بر اینکه به مسئله مسکن به عنوان یک نکته مهم اشاره کرد، «هزینه زمین» را هم یکی مشکلات حوزه مسکن و شهرسازی نام برد.

آمار دومی که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حضور نمایندگان مجلس اعلام کرد، مربوط به سهم زمین از قیمت تمام شده مسکن بود. به گفته قاسمی، مسئله زمین به ویژه در شهرهای بزرگ 50 درصد هزینه مسکن را به خود اختصاص داده است.

آمار سومی که رستمی ارائه داد در حوزه زمین هایی است که در اختیار دولت قرار داد. او معتقد است، با بررسی هایی که داشتم بیش از یک میلیون هکتار زمین متعلق به دولت وجود دارد و با اقدام مطلوب مجلس در قالب طرح جهش تولید مسکن بخشی از آن در اختیار محرومان قرار خواهد گرفت.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی همچنین گفت: مولفه بعدی مسئله ساخت مسکن است که برای حل این موضوع نیز راهکارهایی در برنامه وجود دارد. ما می خواهیم سهم ساخت مسکن از وزارتخانه به دولت منتقل شود تا همه نهادها درگیر مسئله مسکن شوند و با حل معضل مسکن شاهد بهبود و حل بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی و تغییر مشکلاتی نظیر تاخیر در ازدواج جوانان شویم.

وی تاکید کرد که برای ساخت با کیفیت مسکن، راه و اتوبان ها باید از نخبگان کشور، مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و ... بهره برد.

اما موضوع دیگری که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به آن اشاره کرد، در حوزه مسکن ایثارگران بود. قاسمی در بخشی از اظهارات خود گفت: یکی از نمایندگان خانم به من اعلام کرد که ایثارگر 70 درصدی به دلیل نداشتن مسکن در کارخانه ای که در آن کار می کند، زندگی هم می کند بنابراین ساخت و تامین مسکن ایثارگران، محرومان و خانواده شهدا را در دستورکار خود قرار خواهم داد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000