اجرای صحیح قوانین حوزه مسکن بازار را آرام می‌کند/ به حرکت درآمدن چرخ صنعت مسکن سازی نصف مشکلات کشور را حل می‌کند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۶/۰۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر دولت بتواند از ظرفیت خانه‌های خالی در کشور که نزدیک به بیش از دو میلیون خانه است استفاده کند این اقدام خود به تنهایی می‌تواند تا حدودی از التهابات بازار مسکن را کاهش دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن، اظهار کرد: مسکن یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم باید باشد و این موضوع نیز در شعار‌های آیت الله رییسی در زمان انتخابات هم مشهود بود و در آن ایام قول دادند که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: مجلس یازدهم نیز در حوزه مسکن با تصویب طرح جهش تولید مسکن و همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی کمک‌هایی به دولت انجام داده است که این قوانین تا حدودی دست دولت را در سر و سامان دادن به حوزه مسکن باز کرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر دولت بتواند از ظرفیت خانه‌های خالی در کشور که نزدیک به بیش از دو میلیون خانه است استفاده کند این اقدام خود به تنهایی می‌تواند تا حدودی از التهابات بازار مسکن را کاهش دهد.
سلیمی با بیان اینکه در طرح جهش تولید مسکن دولت مکلف است سالی یک میلیون خانه در کشور بسازد، تصریح کرد: دولت باید زمین‌های خالی که بدون استفاده در شهر‌ها و روستا‌ها هستند و تحت تملک خودش است را به وزارت راه و شهرسازی بدهد تا این وزارتخانه بتواند مسکن مورد نیاز کشور را تامین کند.
وی افزود: نکته بعدی که وجود دارد این است که نباید طرح جهش تولید مسکن به سرانجام مسکن مهر دچار شود یعنی طرح مسکن مهر خوب بود، اما تنها ایرادی که داشت در موقعیت‌های مکانی بدی احداث شدند و این موضوع باعث شد طرح مسکن مهر نتیجه موردانتظار در برنداشته باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مسکن در نزدیکی شهر‌ها و یا روستا‌ها ساخته شود تا دولت نخواهد هزینه‌های دیگری برای ایجاد امکانات رفاهی اعم از مدرسه، مسجد، لوله کشی گاز و آب انجام دهد و یک هزینه کلانی را بر دوش کشور بگذارد. از این رو باید مسکن‌ در نزدیکی امکانات رفاهی ساخته شود تا هم مردم خانه دار شوند و هم دولت متحمل هزینه اضافی نشود.
سلیمی بیان کرد: دولت با انتخاب وزیر شایسته این موضوع را نشان داد که در بحث سر و سامان دادن به حوزه مسکن قصد جدی دارد و انتظار است که فرد برگزیده برای این وزارتخانه همچون گذشته که در پست‌های دیگر موفق بود در این پست نیز موفق شود و بتواند بازار مسکن را از این رکود خارج کند.
وی افزود: اکثریت نمایندگان مجلس، وزیر پیشنهادی مسکن و شهرسازی را مناسب این وزارتخانه می‌دانند که شاهد این صحبت بنده پیشنهادات مخالفین و موافقین وزیر پیشنهادی که کسی در جهت مخالفت با ایشان ثبت نام نکرده است که این یک امتیاز مثبتی برای آقای قاسمی در ادامه راه خواهد بود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسکن حوزه‌ای است که تمام صنایع به آن مرتبط است و اگر این صنعت بچرخد اشتغال‌ بسیاری برای جوانان کشور ایجاد خواهد شد و همچنین باعث خانه دار شدن آن‌ها نیز می‌شود پس مجلس و دولت باید دست در دست هم بدهند تا این صنعت به حرکت در بیاید که اگر چنین اتفاقی رخ دهد نصف مشکلات کشور حل خواهد شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000