مدیر شعب استان:

اهدای خون ، نماد ایثار و گذشت

یونس احمدی مدیر شعب استان قزوین با بیان این مطلب افزود: اهدای خون یکی از اعمال بشردوستانه بوده و نماد ایثارگری و فداکاری می باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا : در این دیدار که با حضور مدرسی مدیر سازمان انتقال خون و امینی مسوول مالی سازمان انتقال خون برگزار شد، یونس احمدی مدیر شعب استان بیان کرد: اهدای خون اهدای زندگی و رمز جاودانگی بوده و نجات بخش بیماران نیازمند می باشد.

وی ضمن خیرمقدم و تبریک روز پزشک به کارکنان زحمتکش انتقال خون عنوان کرد: انتقال خون از مراکز حساس و حیاتی جامعه می باشد که در این سازمان روند پیچیده ای طی می شود تا خون سالم به صورت رایگان به دست بیماران برسد.

مدیر استان اظهار داشت : اهدای خون نمادی از همدلی ، احساس مسؤلیت و از خالص ترین نمونه های نوع دوستی است چرا که در هیاهوی زندگی عادی ، اهداکنندگان خون قهرمانانی هستند که بدون هیچ توقع و چشم داشتی بخشی از وجودشان را در اختیار همنوعان خود قرار می دهند.

احمدی ادامه داد :نقش این سازمان در چرخه درمان بیماران و تأمین فراورده های خونی بر کسی پوشیده نیست و قطعأ در سایه همکاری های دوجانبه بانک و سازمان انتقال خون رضایت مندی بیشتری از سوی جامعه و بیماران متوجه این دو مجموعه خواهد شد.

وی بیان داشت : تلاش می کنیم که با ارتقا سطح همکاری ها و تعامل مناسب برای حفظ سلامت مردم گام های مؤثر و بیشتری برداریم و افزود: ترویج اهدا خون برای سلامت مردم و جامعه وظیفه همگانی است.

مدیر استان ضمن تأکید بر فرهنگ انتقال خون و ترویج اهدا خون که ضمانت کننده سلامت جامعه می باشد اضافه کرد : اهدای خون تبلور زیبای انسانیت و مهرورزی است که امید بزرگی را در افراد نیازمند ارتقا می بخشد و وظیفه همه ماست که به شکرانه سلامت، با اهدای بخش اندکی از خون خود ، نجات بخش هموطنانمان باشیم.

احمدی با اشاره به اهداکنندگانی که سخاوتمندانه سلامتی خود را با دیگران قسمت می کنند به مانند باران؛ بیان داشت : اهداکنندگان به مانند باران، رحمتی هستند که قطراتی از وجودشان بر درد بیماران نیازمند می بارد و این بارش مهر ، به دیگران جانی دوباره می بخشد.

وی ادامه داد : اهدا خون نه تنها نجات بخش جان انسان های دیگر است، بلکه ضامن سلامتی خود فرد نیز محسوب می شود چرا که کسانی که نسبت به اهدای خون اقدام می کنند ، خون سالم تری نسبت به سایر افراد دارند و اضافه کرد : مسأله اهدای خون فراتر از بیماری ها بوده و اگر خون به انسان نرسد باعث مرگ انسان می شود که امروزه شاهد آن هستیم ، خون خود را بدون هیچ چشم داشتی به نیازمندان اهدا می کنند.

در ادامه این نشست عیسی قلیچ خانی معاون مدیریت اظهار داشت : آموزه های اسلام همواره مبتنی بر حس انسان دوستی و محبت و احترام به دیگران است و کمک به دیگری جزو متعالی ترین درس ها و اهداف عالیه دین مقدس اسلام به شمار می آید و نیز در آیات و روایات بر ارج نهادن به کار خیر تآکید فراوان شده است افزود : در آیات و روایات داریم که اگر فردی باعث نجات و احیای دیگری باشد مثل این است که همه را احیا کرده است.

مدرسی مدیر سازمان انتقال خون با اشاره به آمار و ارائه گزارش خون گیری در سطح استان و کاهش اهدا خون حتی در دنیا که با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا بوجود آمده است افزود : دغدغه مردم را می دانیم و تمام تلاش خود را برای کاهش این دغدغه ها و استرس ها از جمله ایجاد فضای وسیع تر و بهتر ، فاصله بیشتر تخت ها ،استفاده از لوازم یکبار مصرف و ... به کار بسته ایم تا همشهریان عزیز با آسایش خاطر برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مردم باید باور داشته باشند که کرونا مانع اهدای خون نیست و باید با کرونا زندگی و خون اهدا کرد و اضافه کرد : از تمام ادارات و دستگاه های اجرائی استان انتظار داریم در کنار تمام مسؤلیت ها و اقدامات اثرگذار خود با اهدای خون و پلاسما بار دیگر در حرکتی انسان دوستانه و خودجوش شرکت کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000