مدیر شعب به مناسبت روز قزوین:

قزوین پایتخت خوشنویسی ایران

یونس احمدی مدیر شعب استان قزوین با بیان این مطلب افزود: قزوین شهر بزرگان و پایتخت خوشنویسی در ایران است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا: در مراسمی که به مناسبت روز قزوین برگزار شد، یونس احمدی مدیر شعب استان قزوین با تبریک این روز به تمام همشهریان شهیدپرور و شریف استان بیان داشت: یکی از شهرهای بسیار قدیمی در کشورمان از دیرباز تا به الان در هر دوره ای از تاریخ، نقش مهم وحیاتی داشته است شهر قزوین است.

وی ادامه داد: قزوین ، شهری سرسبز و بسیار زیبا ، به قدری جذاب و بزرگ است که با داشتن آب و هوای خوش ، مملو از باغستان ها و بوستان های زیبا ، پر از جاذبه گردشگری و یادگاری های تاریخی و مقصد افراد زیادی در ایام مختلف سال می باشد.

مدیر شعب استان با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: هفته دولت که به نام شهید رجائی و شهید باهنر مزین است فرصتی است تا از شهیدان رجائی ، بابائی و مرحوم ابوترابی به عنوان سه چهره فراموش ناشدنی قزوین در دوران انقلاب اسلامی یاد کرده و یاد و خاطره تمام شهداء سرافراز جنگ تحمیلی و شهداء مدافع حرم استان قزوین را گرامی بداریم.

احمدی با یادآوری شهر قزوین به عنوان پایتخت ایران اظهار داشت: قزوین در زمان حکومت صفوی حدود 57سال پایتخت ایران عزیزمان بوده و بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در ایران را به نام خود ثبت کرده است و اضافه کرد: قزوین دارای آثار باستانی بسیار فراوانی در ایران می باشد که میتوان به امامزاده حسین(ع) ، مسجد جامع عتیق ، مسجد النبی، آب انبار های فراوان، دروازه تهران قدیم و کوشک، کاروانسرای سعد السلطنه ، قلعه تاریخی الموت و دریاچه اوان ، کاخ چهلستون ، حمام قجر ،سر در عالی قاپو ومجموعه دولتخانه صفوی و بوستان باراجین و موارد بسیار زیادی نام برد.

مدیر استان به نقش مشاهیر قزوین در این شهر اشاره و بیان داشت: وجود بزرگان متعددی در شهر قزوین که مایه مباهات و افتخار برای ایران عزیز می باشند قزوین را در میان شهر های ایران سربلند کرده است.

وی ادامه داد: قزوین شاه راه اقتصادی جاده ابریشم و در حال حاضر نیز با وجود نزدیکی به شهرهای تهران ، زنجان ، همدان و گیلان زیستگاه مناسبی برای اشتغال برای آحاد جامعه شده و افزود : ساخت اولین شهر صنعتی ایران به نام شهر صنعتی البرز و در ادامه با ساخت شهرصنعتی های لیاء و کاسپین باعث اشتغال افراد زیادی از تمام نواحی ایران شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000