معاون بنیاد مسکن گزارش داد

تخصیص به موقع منابع به پروژه‌های اقدام ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۶/۱۶
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص به موقع منابع و تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکن ملی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

جواد حق شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد: با همکاری موثر و سازنده بانک مسکن و مجموعه مدیران این بانک، منابع مالی و تسهیلاتی برای ساخت واحدهای مسکن ملی مطابق با برنامه زمانبندی به پروژه‌ها تزریق می‌شود و از این بابت مشکلی در روند اجرای پروژه‌ها وجود ندارد.

حق شناس با بیان اینکه تزریق منابع به طرح اقدام ملی مسکن از جانب بانک مسکن به موقع و مطابق با زمانبندی انجام می‌شود گفت: در بسیاری موارد این همکاری فراتر از برنامه‌ریزی‌هاست و مدیران بانک مسکن دلسوزانه همکاری های بیشتری را با دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز دارند.

وی با بیان اینکه مطابق با توافق اولیه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ساخت ۱۳۸ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و برخی دیگر از شهرها را بر عهده گرفته است، افزود: با وجود این توافق، رقم نهایی واحدها و متقاضیان واجد شرایط در این طرح به تعداد ثبت نام شده‌ها ، تعداد افراد واجد شرایط، معرفی به بانک عامل، تعداد حساب‌های افتتاحی از سوی معرفی شدگان واجد شرایط و در نهایت واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی بستگی دارد.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن ادامه داد: تاکنون و براساس آخرین گزارش‌ها نزدیک به ۵۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در شهرهایی که ساخت پروژه‌ها در محدوده مسئولیت بنیاد مسکن قرار دارد اقدام به واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی کرده اند که برای حدود ۴۰ هزار نفر از این متقاضیان زمین تامین شده است. تامین زمین برای حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر از متقاضیان فعلا در دست اقدام است.

وی گفت: از مجموع ۴۰ هزار واحد مسکونی که فرآیند تامین زمین برای آن‌ها صورت گرفته است ۱۶ هزار واحد مسکونی از سوی متقاضیان گروهی یا انفرادی در دست احداث قرار گرفته است. حق شناس افزود: همچنین ۱۹ هزار واحد مسکونی نیز مطابق با توافق بنیاد مسکن و انبوه‌سازان با اختصاص زمین به آن ها در فرآیند احداث قرار دارد و در مجموع می‌توان اعلام کرد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و برخی دیگر شهرها که ساخت مسکن ملی در آن ها در محدوده اختیارات بنیاد مسکن قرار دارد، حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: مطابق با برنامه‌ریزی‌ها این پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری به میزان محسوسی افزایش یابد.

حق شناس همچنین سطح همکاری بانک مسکن در اختصاص منابع مالی و تزریق تسهیلات و آورده متقاضیان به پروژه‌های اقدام ملی مسکن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بانک مسکن به عنوان بانک عامل در طرح اقدام ملی منابع مالی مورد نیاز برای ساخت واحدها را متناسب با وضعیت پروژه‌ها اختصاص داده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000