رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد

بازسازی نیمی از واحدهای روستایی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۶/۲۰
رییس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: در نتیجه فعالیت‌های انجام شده از بنیاد مسکن تاکنون نیمی از واحدهای مسکونی در روستاها بازسازی و بهسازی شده‌اند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، اکبر نیکزاد ثمرین، در مراسم معارفه خود در سمت ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: امروز تعداد بسیار زیادی از خانه های روستایی سند دار شده اند که با این اقدام و در نتیجه برخورداری واحدها از سند مالکیت بسیاری از مشکلات مربوط به آن‌ها برطرف می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر و به واسطه تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در بنیاد مسکن، نیمی از واحد‌های مسکونی روستایی بازسازی شده است. اگر این کار انقلابی انجام نمی شد و سالانه مطابق با برنامه‌ریزی‌ها 200 هزار واحد مسکونی در ورستاها بازسازی نمی شد، مشخص نبود که در هر بار و با بروز یک حادثه طبیعی چه فاجعه ای به بار می آمد.

وی همچنین در سخنان خود با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال اظهار کرد: دولت جدید متعهد به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است. همچنین یکی از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی هم این است که علاوه بر ساخت 200 هزار مسکن در روستاها ،200 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر صد هزار نفر نیز ساخته شود.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که هر چه مسوولیت‌ها سنگین‌تر باشد، موج تصمیم‌گیری‌ها و توقعات نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین هر اقدامی باید واقع‌بینانه و با در نظر گرفتن مسوولیت‌ها و برنامه‌های اعلام شده صورت بگیرد.

نیکزاد تاکید کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای سالم انقلاب اسلامی است.

وی گفت: مرحوم مهندس تابش از اول انقلاب در سنگرهای مختلف خدمتگزار مردم بود و طی شانزده سال اخیر تلاش کرد بهترین خدمات را به مردم ارایه دهد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن برای انقلاب یک نعمت است، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک ریال هزینه جاری به دوش دولت ندارد. توجه کنید اگر بنیاد مسکن را نداشتیم بایستی دولت جمهوری اسلامی یک مجموعه ای را با نیروی انسانی و ماشین آلات راه اندازی می کرد تا اگر حادثه روی می داد به کمک مردم بشتابند. این بار را بنیاد از روی دوش دولت برداشته است.

وی تاکید کرد: بنیاد در پروژه های مختلف عمرانی فعال است و با این حال همیشه آماده برای کمک رسانی به مناطق حادثه دیده است. در ایران بنیاد مسکن با تمام وجود و امکانات در زمان وقوع حوادث وارد عمل می شود. همچنین به لحاظ زمان بازسازی،سرعت بازسازی مناطق آسیب‌دیده در ایران از سوی بنیاد مسکن نسبت به برخی دیگر از کشورها رکوردار است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار امام راحل در خدمت به مردم است.

نیکزاد گفت: همکاران ما در بنیاد مسکن با عشق و علاقه کار می کنند. بعد از وقوع زلزله بم مدت ها کارکنان بنیاد مسکن در جمع مردم زلزله‌زده حضور یافتند، با آن‌ها گفت و گو کرده و با استفاده از راه‌حل‌های دوستانه آن‌ها را مجاب کردند تا بنیاد بازسازی واحد‌های مسکونی را انجام دهد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000