نشست مدیرشعب بانک مسکن استان البرز با مدیرعامل خبرگزاری ایرنا

واگذاری مسکن به محرومان باید با پیوست عدالت اجتماعی و رفاهی همراه باشد

مهدی بلوچی مدیر استان البرز طی نشستی با مدیرخبرگزاری ایرنا در استان گفت : واگذاری مسکن به محرومان باید با پیوست عدالت همراه باشد تا مردم بتوانند طعم خوش خدمت را بچشند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، نشستی به صورت میزگرد با حضور مهدی بلوچی مدیر شعب استان البرز با بهاروند رئیس خبرگزاری ایرنا در محل مدیریت شعب استان برگزار شد.
در این نشست مدیر شعب بانک مسکن استان البرز به عملکرد و اقدامات مهم در خصوص طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی پرداخت و اعلام کرد:تاکنون 91 هزار و435 واحد مسکونی مهر در مناطق مختلف این استان ازتسهیلات بانکی بهره مند شده اند.
مهدی بلوچی در میزگرد خبری ایرنا در خصوص حمایت های تسهیلاتی از ساخت مسکن مهر ، طرح اقدام ملی در استان البرز بیان داشت: با عملیاتی شدن طرح مسکن مهر از اواخر دهه 80 ، تامین تسهیلات این واحدها به بانک مسکن سپرده شد.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 20 هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده تاکنون تسهیلات خود را به صورت کامل دریافت نکرده اند، افزود: با‌‌تامین منابع اعتباری مسکن مهر و همچنین تبدیل برخی از پروژه ها به طرح اقدام ملی مسکن و و همچنین جایگزینی سازندگان جدید که دارای صلاحیت فنی و اعتباری لازم باشند؛ سایر واحدهای مسکونی باقیمانده نیز تکمیل و قابل‌بهره برداری خواهد‌شد.
مدیر شعب بانک مسکن استان البرز یادآور شد که برای احداث واحدهای مسکونی مهر از ابتدای شروع این طرح تا پایان مرداد ماه امسال 2.745 میلیاردتومان قرارداد‌مشارکت مدنی مسکن مهر منعقد شده و‌ سهم الشرکه پرداختی تا مقطع موصوف 2.428میلیارد تومان بوده است.
وی همچنین بیان داشت : مشکلات ما در استان البرز پروژه های نیمه تمام طرح مسکن مهر است که برخی از‌پروژه‌‌ها‌به دنبال تغییر از‌‌وضعیت‌مسکن‌مهر‌به طرح اقدام ملی بودند که‌ در حال انجام مراحل اداری می باشند.

مدیر شعب بانک مسکن البرز گفت : از مجموع 91 هزارو435 واحد مسکن مهر معادل 71 درصد آنها در استان به‌تعداد‌65 هزارو 346 فروش اقساطی شده و 26 هزارو89 واحد آنها باقی مانده است .
وی با بیان اینکه 29 درصد واحدهای مسکونی مهر باقیمانده‌استان بنا به‌دلایل‌‌اشاره‌شده هنوز فروش اقساطی نشده اند، گفت : از مجموع 26 هزارو89 واحد تقسیط نشده استان ، 19 هزارو976 واحد مربوط به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ، پنج هزارو ‌۵۵۷ واحد مربوط به اداره کل راه وشهرسازی و 556 واحد دیگرمربوط به بنیاد مسکن استان هستند.

مدیر شعب بانک مسکن البرز در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت : از مجموع هشت هزارو864 متقاضی معرفی شده به بانک مسکن تاکنون 6 هزارو869 نفر آنان مبلغ 196 میلیارد تومان آورده به بانک واریز کرده اند.
وی اظهار داشت: ساخت طرح اقدام ملی مسکن در قالب 17 پروژه در شهر جدید هشتگرد و سایر مناطق استان آغاز شده است.
وی تاکید کرد که اگر دولت با قیمت مناسب مسکن به مردم واگذار کند ، متقاضی فراوان است، ضمن آنکه استان البرز از‌نظر‌جغرافیایی منطقه‌ای‌مناسب‌برای جانمایی مسکن اقشار محروم وفاقد مسکن می‌باشد .
وی به سایر فعالیت های این بانک در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: امسال یک هزارو645 مورد خرید مسکن به مبلغ 135میلیارد تومان به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان البرز در تشریح فعالیت این بانک ادامه داد: علی رغم اینکه تعداد شعب و کارکنان ما به نسبت سایر بانک ها کمتر است،به لحاظ تعداد پرداخت تسهیلات مسکن در تمام مراکز بانک های استان البرز برتری داریم واکنون مانده ناخالص تسهیلات بانک مسکن استان از بانک ملی نیز بیشتر می‌باشد.
وی با تاکید براینکه بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی و تخصصی مهمترین رسالت آن تامین مالی برای مسکن محرومان و نیازمندان است ، گفت : طبق بررسی های آماری حدود یک سوم خانه های کشور از وام مسکن استفاده کرده اند که این عدد قابل توجهی است .
بلوچی ادامه داد: اگر چه تعداد شعب بانک مسکن استان البرز با 33 شعبه به مراتب کمتر از استان های بزرگتر از البرز است اما البرز در بخش تامین تسهیلات مسکن در سطح کشور ممتاز است.

وی در پایان با بیان اینکه اکنون در کشور 96 درصد تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن و مابقی توسط سایر بانک ها تامین می شود ، اظهارداشت: امسال در قانون جهش تولید سایر بانک ها‌نیز مکلف شده اند تا ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000