نائب رییس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

تامین زمین برای استارت تولید یک میلیون مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۶/۲۸
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی برای استارت ساخت یک میلیون مسکن شش هزار هکتار زمین پیش بینی کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اگر چه در طی سال های گذشته در حوزه مسکن کوتاهی هایی صورت گرفت و میزان تولید مسکن به شکل قابل توجهی افت کرد اما با توجه به شعار رییس جمهور مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مجلس طرح جهش ساخت مسکن را پیشنهاد و سرانجام به تایید شورای نگهبان رسید. یکی از ارکان مهم استارت طرح جهش تولید مسکن در کنار تسهیلات مورد نظر و تامین مصالح ساختمانی، زمین مورد نظر است. اما از آنجا که این طرح هنوز به دولت ابلاغ نشده است گمانه زنی هایی در خصوص اینکه طرح جهش تولید مسکن در سال جاری استارت نخورد به وجود آمده بود.

اما طبق گفته های نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برای استارت این طرح و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، شش هزار هکتار زمین را برای آغاز این طرح پیش بینی کرده است.

*طرح جهش تولید مسکن قبل از آغاز فصل سرما استارت می خورد؟

اسماعیل حسین زهی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه طرح جهش تولید مسکن به تایید شورای نگهبان رسیده اما هنوز به هیات دولت ابلاغ نشده است آیا می توان امیدوار بود که طرح جهش تولید مسکن قبل از آغاز فصل سرما استارت بخورد گفت: طرح جهش تولید مسکن هنوز به هیات دولت ابلاغ نشده اما رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برای شش هزار هکتار زمین پیش بینی های مورد نظر را انجام داده است و مطمئنا اگر این طرح به هیات دولت ابلاغ شود می توان با قاطعیت گفت که ساخت مسکن قبل از فصل سرما آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون شورای عالی شهرسازی زمین هایی که برای مسکن و شهرسازی و متعلق به دولت و در داخل محدوده قانونی شهرهاست باید در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد اظهار داشت: در جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی در بحث طرح جهش تولید مسکن در این روزهای رکود بازار مسکن داشتیم به نظر می رسد با توجه به درگیر بودن چهار وزارتخانه با این طرح مهم، استارت تولید مسکن از مهر ماه آغاز شود.

حسین زهی ادامه داد: در قانون جهش تولید و تامین مسکن که قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود وزرات اقتصاد و صمت در کنار وزارت راه و شهرسازی و جهاد خواهند بود تا مصالح ساختمانی با قیمت مناسب و هزینه تمام شده تولید در اختیار سازندگان مسکن قرار گیرد.

*کارخانه‌های تولید سیمان و فولاد ابتدا باید نیاز داخلی را تامین و سپس اقدام به صادرات کنند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون جهش تولید مسکن کارخانه‌های تولید سیمان و فولاد ابتدا باید نیاز داخلی را تامین و سپس اقدام به صادرات کنند خاطر نشان کرد: یکی از دلایل اصلی افسار گسیخته قیمت مسکن نبود تعادل میان تقاضا و عرضه مسکن است بنابراین با افزایش تولید و عرضه آن با تسهیلات و قیمت مناسب به مصرف کنندگان واقعی، قیمت مسکن می تواند به ثبات و تعادل برسد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000