معاون بنیاد مسکن به هیبنا اعلام کرد

شرط تسریع در ساخت مسکن ملی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۶/۲۸
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرط تسریع و تسهیل فرآیند ساخت مسکن در طرح اقدام ملی را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

جواد حق شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا در این باره اعلام کرد: یکی از اصلی ترین شروط یا شاید مهم ترین شرط اجرای طرح اقدام ملی مسکن در موعد زمانی مقرر به موضوع تامین مالی این طرح و تزریق نقدینگی کافی به منظور احداث واحدها مطابق با برنامه زمانبندی پروژه ها برمی گردد.

وی افزود: هر چند در این باره موضوع تامین زمین، مصالح و همچنین همکاری متقاضیان و سازنده ها در اجرای به موقع تعهدات خود نیز مهم است اما شاید بتوان گفت مهمترین عامل در پیشبرد این طرح تامین منابع مالی کافی در موعد مناسب است. از این طریق می توان امیدوار بود که پروژه ها در زمان مناسب تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود.

حق شناس با بیان اینکه افزایش هزینه های ساخت و ساز به خصوص رشد محسوس قیمت مصالح ساختمانی منجر به کند شدن روند برخی از پروژه ها به دلیل کمبود منابع شده است، خاطرنشان کرد: لازم است حتما تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شود تا مسیر ساخت، تکمیل و تحویل واحدها با مشکل و کمبود منابع مالی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه همکاری خوب و مناسبی با شبکه بانکی و به خصوص بانک مسکن در اجرای پروژه های ساخت مسکن اعم از مسکن مهر ، مسکن ملی و دیگر برنامه های تامین مسکن برقرار است، گفت: تسهیلات و رقم آن نقش بسیار زیادی در فرایند ساخت، تکمیل و تحویل پروژه ها دارد و افزایش سقف تسهیلات می تواند این روند را سرعت داده و آن را تسهیل کند.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه بانک مسکن مطابق با پیشرفت پروژه ها و براساس برنامه زمانبندی اقدام به واریز منابع اعم از آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی به حساب سازنده ها می کند تا پروژه ها از این محل تامین مالی و ساخته شوند، گفت: در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد و شبکه بانکی همکاری موثری با بنیاد مسکن دارد.

در عین حال وی با اشاره به افزایش محسوس هزینه های ساخت، رقم فعلی تسهیلات را کافی ندانسته و اعلام کرد: آنچه می تواند در شرایط فعلی موتور مسکن ملی را به شتاب بیندازد و باعث افزایش سرعت رشد پیشرفت فیزیکی پروژه های این طرح شود افزایش سقف تسهیلات است.

وی توضیح داد: انبوه سازان و سایر سازنده های مسکن از جمله طرح اقدام ملی مسکن زمانی که به منابع مالی بیشتری دسترسی داشته باشند کار را سریعتر و با کیفیت بالاتری به اتمام می رسانند اما به دلیل کمبود منابع، هم سرعت وهم کیفیت کار با اختلال مواجه خواهد شد. از این رو و با توجه به افزایش هزینه های ساخت، بهتر است رقم تسهیلات ساخت مسکن ملی افزایش یابد تا کار سریعتر انجام شده و به تورم های بعدی ساختمانی برخورد نکند.

حق شناس با اشاره به برخی وعده ها مبنی بر افزایش وام ساخت مسکن ملی، اجرای این وعده و عملیاتی شدن آن را ضروری اعلام کرد. به گفته وی افزایش وام ساخت مسکن ملی به 300 تا 400 میلیون تومان در شرایط فعلی جزو ضرورت ها است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000