برگزاری جلسه هم اندیشی بانک مسکن لرستان با اعضای شورای شهر بروجرد

در نشست مشترک بانک مسکن و شهرداری بروجرد بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر تاکید شد

این جلسه با هدف معرفی خدمات بانک و معرفی انواع تسهیلات ساخت مسکن و توسعه فضا های ناکارمد شهری و بافت های فرسوده و همچنین تمهیدات بانک در پرداخت تسهیلات بیشتر به سازندگان حرفه ای، به میزبانی شورای شهر بروجرد برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا : این جلسه با هدف معرفی خدمات بانک و معرفی انواع تسهیلات ساخت مسکن ، توسعه فضاهای ناکارآمد شهری ، بافت های فرسوده و همچنین تمهیدات بانک در پرداخت تسهیلات بیشتر به سازندگان حرفه ای، به میزبانی شورای شهر بروجرد برگزار شد.

داریوش عالی پور مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان با تاکید بر اهمیت برقراری تعامل بین نهادها و سازمان های مرتبط بخصوص شهرداری ها و سازمان های وابسته به آن با بخش مسکن گفت: بانک مسکن به عنوان تامین کننده مالی بخش عظیمی از تسهیلات ساخت پروژه های مسکونی در حال احداث در سطح استان انتظار دارد سازمان ها و نهادهای مرتبط با بخش ساختمان تعاملات بیشتری با بانک مسکن داشته باشند.

وی ادامه داد: وجود این تعاملات و انتخاب بانک مسکن به عنوان بانک عامل برای انجام تراکنش های مالی از طرف نظام مهندسی، شهرداری و... می تواند به توانمند سازی بانک در پرداخت تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم بیشتر به سازندگان واحدهای مسکونی کمک کند که در نهایت منجر به رونق بازار ساخت و ساز مسکن و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد و به دنبال آن انتفاع این سازمان ها و نهادها خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان افزود : در ارتباط بین نهادها و سازمان های مرتبط با بخش مسکن چنانچه شهرداری ها و اعضای شورای شهر با تعامل بیشتر وارد عرصه شوند قطعاً می توان شاهد تغییرات چشمگیر در رونق صنعت ساختمان و در پی آن خروج سایر بخشها به خصوص بخش مسکن از رکود خواهد بود . بانک مسکن بر اساس چشم انداز جدید خود سعی دارد با افزایش سقف تسهیلات و هدفمندتر کردن آن به سازندگان حرفه ای که از فناوری های نوین در صنعت ساختمان جهت احداث واحد های مسکونی استفاده می کنند کیفیت و سرعت ساخت مسکن جدید در کشور را افزایش دهد .

عالی پور در پایان سخنان خود گفت: بانک مسکن تنها بانک تخصصی دولتی در زمینه مسکن است که می تواند خدمات و تسهیلات متنوعی از جمله پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت در احیای بافت فرسوده شهری به ساکنان محله ها و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به تعاونی کارکنان شهرداری، پرداخت تسهیلات جعاله برای مالکانی که فاقد توانایی لازم در اخذ تسویه حساب و اخذ پایانکار با شهرداری را دارند و همچنین تعامل بیشتر بانک با شهرداری در ارائه گواهی عدم خلاف در تخلفات ساختمانی نوع A اقدام و همکاری کنند .

در ادامه این جلسه مهندس محمد پاپی نژاد رئیس شورای شهر بروجرد ضمن تشکر از حضور مدیر شعب بانک مسکن در شهرستان بروجرد و حضور در جلسه این شورا گفت: یقینا برقراری ارتباط موثر بین شهرداری و بانک مسکن یک تعامل موفق است .

رئیس شورای شهر بروجرد گفت: عزم استانی و محلی و انسجام و تعامل دستگاه ها و سازمان های ذیربط در بخش مسکن را بهترین و سریع ترین روش برای حل مسائل و مشکلات در این حوزه دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های ایجاد شده توسط بانک مسکن می تواند موجب ارتقاء کیفیت و کاهش بهای تمام شده مسکن شود. وی در ادامه ابراز داشت: ایجاد این تعاملات بیشتر بین شهرداری و بانک مسکن می تواند موجبات رونق بیشتر بازار ساخت و ساز را فراهم آورد وی همچنین به لزوم برخورداری طرفین از منافع این گونه ارتباطات تاکید کرد و آن را شرط لازم و کافی تمامی تفاهم نامه ها دانست.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000