بنیاد مسکن اعلام آمادگی کرد

پیشبرد طرح های مسکن در شهرهای کوچک

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۷/۰۳
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پیشبرد طرح های تامین مسکن در شهرهای کوچک اعلام آمادگی کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بنیاد مسکن اعلام کرد: برای همکاری با وزیر جدید راه و شهرسازی به منظور پیشبرد برنامه های تامین مسکن آمادگی کامل داریم.
براساس این گزارش، این برنامه ها بنا بر اعلام بنیاد مسکن شامل سیاست ها و اقدامات مربوط به ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی در قالب پروژه های قبلی مانند مسکن مهر ، مسکن ملی و همچنین اجرای پروژه های جدید در قالب سیاست هایی همچون ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است.
به این ترتیب، مسوولان و مدیران امور مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرده اند: آمادگی دارند تا با وزیر جدید راه وشهرسازی در پیشبرد این برنامه ها وسیاست ها همراهی و همکاری کنند. این در حالی است که علاوه بر طرح ها وسیاست های تامین مسکن در قالب طرح مسکن مهر ، طرح اقدام ملی و برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، بنیاد مسکن وظایف و اقدامات دیگری همچون تامین مسکن محرومان، بازسازی واحدهای مسکونی و مناطق شهری و روستایی زلزله زده و آسیب دیده ناشی از وقوع سیل را بر عهده دارد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دو سال قبل و همزمان با آغاز طرح اقدام ملی مسکن مسوولیت ساخت حدود 138 هزار واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر و برخی دیگر از شهرها را بر عهده گرفت.
بنا بر اعلام مسوولان طرح اقدام ملی مسکن در بنیاد مسکن، هم اکنون این پروژه ها حدود 7 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای حدود 80 هزار واحد مسکونی تا کنون عملیات تامین زمین صورت گرفته است. با این حال پیش بینی می شود با توجه به سرعت گرفتن در روند کار ناشی از تخصیص زمین و آغاز عملیات ساخت واحدها، پیشرفت فیزیکی این طرح تا پایان سال به چند برابر افزایش یابد.
آخرین آمارها در خصوص عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی حاکی از تایید حدود 55 هزار نفر از متقاضیان و ثبت نام کننده ها و معرفی آن ها به بانک برای افتتاح حساب و واریز آورده اولیه 40 میلیون تومانی است. آورده اولیه 40 میلیون تومانی این افراد متناسب با پیشرفت فیزیکی و در زمان مناسب از سوی بانک مسکن به عنوان بانک عامل در طرح اقدام ملی به حساب سازنده ها و برای پیشبرد عملیات ساخت تزریق می شود.
پیش از این مسوولان مسکن ملی در بنیاد مسکن از همکاری بانک مسکن در پیشبرد این طرح و واریز به موقع آورده متقاضیان در کنار اختصاص تسهیلات بانکی ساخت پروژه های مسکونی این طرح قدردانی کرده بودند. پروژه های اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر در قالب سه گروه بنیاد ساخت، ساخت از جانب انبوه سازان و ساخت وسازهای انفرادی وگروهی خود متقاضیان تعریف شده است که در هر سه گروه پروژه های ساخت مسکن فعال و در دست احداث هستند.
در روش مردم ساز، به افرادی که زمین در اختیار داشته باشند تسهیلات و یارانه های ساخت و ساز در قالب طرح اقدام ملی مسکن اختصاص می یابد. حتی در برخی موارد که افراد فاقد زمین باشند به شرط تمایل و تشکیل گروه های ساخت واجد شرایط، زمین، تسهیلات و سایر امکانات مسکن ملی برای ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تعلق می گیرد.
بنیاد مسکن همچنین اعلام کرده است براساس توافقی که با وزارت راه وشهرسازی صورت گرفته است قرار است واحدها با کمترین هزینه و بدون محاسبه هیچ سودی ساخته شده و به نفع متقاضیان در اختیار آن ها قرار بگیرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000