کارنامه ۵ ماهه ساخت و ساز در تهران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۷/۰۶
آمارها نشان می دهد در پنج ماه نخست امسال سه منطقه ۱۵، چهار و دو بیشترین میزان تیراژ ساخت و ساز در شهر تهران را در کارنامه خود ثبت کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آمارهای رسمی شهرداری تهران نشان می دهد در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰، مجموعا مجوز دو هزار و ۲۸۱ پروانه ساختمانی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران صادر شده است. براین اساس سه منطقه ۱۵، چهار و دو بیشترین میزان صدور پروانه ساختمانی در این بازه زمانی را داشته اند. آمارها حاکی است در پنج منطقه اول شهر تهران حجم صدور پروانه ساختمانی به این شرح بوده است: در منطقه یک معادل ۱۱۱ فقره، در منطقه دو معادل ۱۷۹ فقره، در منطقه سه معادل ۱۰ فقره، در منطقه چهار معادل ۲۲۷ فقره، در منطقه پنج معادل ۸۸ فقره پروانه ساختمانی از ابتدای سال تا پایان مردادماه برای متقاضیان صادر شده است. همچنین حجم صدور پروانه ساختمانی طی پنج ماهه منتهی به مردادماه در منطقه شش معادل ۶۲ فقره، در منطقه هفت معادل ۱۱۲ فقره، در منطقه هشت معادل۱۵۴ فقره، در منطقه نه معادل ۶۰ فقره، در منطقه ده معادل ۹۵ فقره و در منطقه یازده معادل ۷۸ فقره است. آنطور که کارنامه پنج ماه نخست سال جاری در حوزه صدور پروانه ساختماتی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران نشان می دهد میزان صدور پروانه ساختمانی در قدیمی ترین منطقه پایتخت یعنی منطقه ۱۲ معادل ۷۴ فقره بوده است.

شهرداری تهران در این بازه زمانی برای منطقه سیزده ۷۹ فقره، برای منطقه چهارده ۱۶۰ فقره، برای منطقه پانزده ۲۸۱ فقره، برای منطقه شانزده ۱۱۶ فقره، برای منطقه هفده ۵ فقره، برای منطقه هجده ۶۸ فقره، برای منطقه نوزده ۶۵ فقره، برای منطقه بیست ۱۰۲ فقره، برای منطقه ۲۱ معادل۹۵ فقره و برای منطقه بیست و دو معادل ۶۰ فقره پروانه ساخت و ساز صادر کرده است. به این ترتیب بررسی کارنامه ساخت و ساز در مناطی ۲۲ گانه شهر تهران طی پنج ماه نخست سال جاری مشخص می کند: بیشترین فراوانی صدور پروانه ساختمانی مربوط به منطقه ۱۵ با ۲۸۱مورد، منطقه ۴ با ۲۲۷مورد و منطقه دو معادل ۱۷۹ فقره است در عین حال کم‌ترین میزان صدور پروانه نیز در مناطق ۱۷، سه، ۹ و ۲۲ انجام شده است.

به گزارش هیبنا، آمارهای مربوط به ساخت واحدهای مسکونی در 17 سال اخیر نشان می‌دهد، سال 99 سردترین بازار به لحاظ تیراژ ساختمانی بوده که در آن کمترین میزان از ساخت مسکن به ثبت رسیده است. اکنون نیز آمار مربوط به پنج ماهه اول امسال نیز استمرار این وضعیت در سال جاری را نیز تایید می کند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد با توجه به کف نیاز به عرضه مسکن جدید ناشی از تشکیل خانوارهای تازه و ازدواج، طلاق، تخریب و نوسازی، حجم تقاضای انباشته شده از سال‌های قبل و...، در هر سال به طور متوسط سالانه باید حدود 90 هزار واحد مسکونی ساخته شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000