هیبنا گزارش می دهد

مناطق هدف تقاضای مصرفی مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۷/۱۱
مناطق هدف تقاضای مصرفی مسکن همزمان با به روز رسانی سقف تسهیلات ملکی شناسایی شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، همزمان با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و در حالیکه به تازگی مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص پرداخت دو برابری تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط به شعب بانک مسکن ابلاغ شده است، مناطق هدف تقاضای مصرفی در شهر تهران نیز مشخص شد.

بررسی ها و تحقیقات میدانی انجام شده در این زمینه نشان می دهد هم اکنون 16 منطقه شهر تهران را می توان به عنوان مناطق هدف تقاضای مصرفی مسکن معرفی کرد. این مناطق در واقع مناطقی هستند که میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در آن ها مطابق با تازه ترین آمارهای رسمی از سطح میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران کمتر است.

مرداد ماه امسال بنا بر اعلام بانک مرکزی میانگین قیمت هر مترمربع مسکن از 31 میلیون تومان عبور کرد. این در حالی است که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران همچنان میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در پایتخت در 16 منطقه کمتر از 30 میلیون تومان است. این مناطق را می توان به عنوان مناطق هدف تقاضای مصرفی مسکن در پایتخت معرفی کرد. میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در مناطق 7 تا 22 شهر تهران کمتر از 30 میلیون تومان است.

بررسی ها نشان می دهد میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در 12 منطقه نیز کمتر از 25 میلیون تومان است و در 7 منطقه نیز میانگین قیمت مسکن در هر مترمربع کمتر از 20 میلیون تومان است. بدیهی است هر چه میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در هر کدام از این مناطق کمتر باشد رقم تسهیلات فعلی خرید مسکن که به تازگی به دو برابر افزایش یافته است پوشش بیشتری از هزینه خرید آپارتمان را برای متقاضیان مصرفی فراهم می کند. از این رو این مناطق را می توان به عنوان مناطق هدف تقاضای مصرفی برای خرید ملک با استفاده از تسهیلات جدید مسکن از محل اوراق معرفی کرد.

بررسی ها و تحقیقات میدانی انجام شده از سوی خبرنگار هیبنا حاکی است، هم اکنون گروهی از متقاضیان مصرفی وارد بازار شده و در حال جست و جو برای خرید آپارتمان در این مناطق هستند. جنس تقاضای مصرفی در مناطقی که میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در آن ها کمتر از 30 میلیون تومان است عموما تقاضای تبدیل به احسن است اما در مناطقی که میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در آن ها کمتر از 20 میلیون تومان است عموما تقاضای خانه اولی است.

البته این به معنای عدم حضور تقاضای خانه اولی در مناطق گروه اول یعنی مناطقی که میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در آن ها بین 20 تا 30 میلیون تومان است نیست. چرا که در این مناطق نیز واحدهای مسکونی با قیمت هر مترمربع کمتر از 20 میلیون تومان به متقاضیان عرضه می شود وسطح قیمتی اعلام شده، میانگین قیمت مسکن در این مناطق است.

هم اکنون سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق برای متقاضیان انفرادی به 200 میلیون تومان و برای زوجین به 400 میلیون تومان در شهر تهران رسیده است. متقاضیان در زمان دریافت این تسهیلات همچنین می توانند از تسهیلات 80 میلیون تومانی جعاله نیز برخوردار شوند.

فعالان بازارمعاملات مسکن مناطق جنوبی شهر تهران ابراز امیدواری می کنند با افزایش سقف تسهیلات مسکن، گروهی از متقاضیان مصرفی به بازار خرید مراجعه کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000