کاهش قیمت مسکن با اجرای قوانین

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۷/۱۷
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با اشاره به نیاز حیاتی کشور به ساخت بیش از ۵ میلیون واحد مسکونی، گفت: با عزم دولت در اجرای قوانین شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.
پایگاه خبری بانک مسکن

رحیم زارع در گفت و گو‌ با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به اینکه با اجرای قوانینی همچون طرح جهش تولید مسکن و وضع مالیات بر خانه های خالی شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود، اظهار داشت: معمولا هر ساله در آستانه تابستان و آغاز فصل معاملات مسکن، شاهد افزایش قیمت خانه بودیم اما امسال خوشبختانه بدلیل تصویب قوانین حمایتی مناسب در حوزه مسکن، براساس آمار بانک مرکزی تا حدودی جلوی این افزایش قیمت گرفته شده هرچند که همچنان قیمت ها بسیار بالا است.

وی افزود: تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابزاری قدرتمند برای قطع دست سوداگران و سفته‌بازان بازار مسکن است چرا که بر اساس آمار بیش از یک میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه وجود دارد که تعداد قابل توجهی از آنها با هدف سفته بازی احتکار شده است. اما اخذ مالیات از این واحد‌ها موجب کاهش صرفه اقتصادی نگه داشت خانه‌های خالی برای دارندگان و عرضه بیشتر خانه به بازار می‌شود که بدیهی است انجام این مهم در تعدیل قیمت ها نقش مهمی دارد.

سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس اظهار کرد: مجلس در گام اول برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا از ظرفیت قابل توجه خانه های خالی استفاده کرد و در گام بعدی با تصوب طرح جهش تولید و تامین مسکن مسیر قانونی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی با هدف جبران کمبودهای سال‌های گذشته را ریل گذاری کرده و موجب رونق و ایجاد صدها هزار شغل وابسته به صنعت ساختمانی شد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: امیدواریم با اجرای دقیق قوانین مجلس توسط دولت‌ها شاهد باشیم تا با رونق ساخت و ساز و سپس عرضه به موقع آنها در بازار، قیمت مسکن واقعی و متناسب با درآمد خانوارها شود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس، با اشاره به نیاز حیاتی کشور به ساخت بیش از 5 میلیون واحد مسکونی ادامه داد: دولت جدید در حالی کار خود را آغاز می‌کند که با کمبود قابل توجه مسکن، مواجه است. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبران هشت سال عقب‌ماندگی در بخش مسکن و سرکوب بخش تولید،‌ کار دشواری است ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در صدد جبران عقب ماندگی چندساله حوزه مسکن باشد؛ در این مسیر هم باید سرمایه‌ها را با تسهیلات و مشوق‌های مربوط به مجوزهای ساختمانی در مسیر احیا و ساخت واحد مسکونی در محدوده بافت‌های فرسوده هسته میانی شهر‌ها هدایت کند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین یکی از ماموریت‌های مهم دولت فعلی جلوگیری از احتکار واحدهای مسکونی، سفته بازی و دلالی در این بازار است. البته مجلس با تصویب قوانین مالیاتی، مانند مالیات بر خانه‌های خالی زمینه را برای این مهم فراهم کرده و با پیگیری اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی بازار را سامان دهد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000