تشکیل کارگروه تعیین تکلیف پروژه های مشکل دار مسکن مهر دراستان لرستان

نشستی با حضور مدیر استان لرستان و مدیر کل و معاونان مسکن و شهرسازی استان در خصوص مشکلات فروش اقساطی پروژه‌های مسکن مهر برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،در نشستی با حضور مدیر و معاونان شعب بانک مسکن استان لرستان و مدیر کل و معاونان مسکن و شهرسازی استان که در خصوص مشکلات فروش اقساطی پروژه‌های مسکن مهر برگزار شد بر همکاری و مساعدت دو طرف در رفع مشکلات و موانع موجود تاکید شد.

در این جلسه مشکلات فروش اقساطی پروژه‌های مسکن مهر و پروژه‌های عارضه‌دار با پیشرفت فیزیکی زیر۳۰ درصد مورد بحث و همفکری دو طرف قرار گرفت و تصمیماتی برای تعیین تکلیف فروش اقساطی پروژه‌های بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی ،پروژه های فاقد متقاضی، پروژه های مورد اختلاف اداره کل راه و شهر سازی با پیمانکاران که قریب به 600 واحد است در دستور کار قرار گرفت.

داریوش عالی پور مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان با اشاره به ضرورت رفع موانع اداری پروژه های مسکن مهر که تا کنون تکمیل نشده یا پیشرفت فیزیکی پایینی دارند، بر اهمیت تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها و اهتمام تمامی مقامات و دستگاه‌های اجرایی در به سرانجام رساندن آن تاکید کردو اظهارداشت: واحد های مسکن مهر استان 62 هزار واحد بوده که 4 هزار واحد هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی همچنین در خصوص ایجاد مجوزهای لازم در بانک مسکن به‌منظور افزایش سقف تسهیلات تا مبلغ 450میلیون ریال در خصوص پروژه هایی که شرایط لازم را داشته باشند و تسهیل در روند فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر سخن گفت. عالی پور در ادامه افزود : به‌منظور تسهیل در شرایط فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر ، بانک مسکن این آمادگی را دارد در صورت ارایه پایانکار توسط اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن حتی به صورت موقت ، شرایط اخذ ضامنین را تسهیل کند.

وی همچنین اظهارداشت : اگر اراده استانی برای تعیین تکلیف پروژه های باقی مانده مسکن مهر که به دلایلی تاکنون فروش اقساطی نشده اند؛ وجود داشته باشد، بانک مسکن هم آمادگی کامل برای رفع مشکلات و موانع موجود پیش روی فروش اقساطی این پروژه ها را دارد و انتظار داریم با تلاش و همت جمعی دستگاه های مرتبط با طرح مسکن مهر ، اقدامات موثری برای تعیین تکلیف پروژه های مشکل دار این طرح انجام شود.

وحید کرم الهی مدیر کل مسکن و شهر سازی استان لرستان نیز، ضمن تشکر از بانک مسکن و مجموعه کارکنان این بانک بابت تلاش همه‌جانبه برای پیشبرد اهداف طرح مسکن مهر ، ابراز امیدواری کرد با نظر مساعد مسوولان کشور و همکاری مسوولان استانی و نهادهای مرتبط و با رفع موانع موجود شاهد تحویل واحدهای مسکن مهر در تعهد این استان ، طبق برنامه زمانبندی باشیم. مدیر کل مسکن و شهرسازی نسبت به ارایه آخرین اقدامات و آمار پروژه‌های مسکن مهر ازجمله تعداد واحدهای فروش اقساطی شده و همچنین تعداد واحدهای باقیمانده ، وضعیت کنونی پروژه‌ها و مشکلات انشعابات و خدمات زیربنایی موجود گزارش‌هایی را ارایه کرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000