معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با هیبنا خبر داد

۳۵۰۰ روستا در مرحله تهیه طرح هادی روستا/ اجرای طرح هادی به خواست عمومی تبدیل شده است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۷/۲۰
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه اجرای طرح هادی در روستاها به خواست عمومی تبدیل شده است گفت: امسال برای ۳۵۰۰ روستا طرح هادی روستا تهیه و بازنگری طرح انجام خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد رضا شاملو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در پاسخ به این پرسش که میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه 1400 برای اجرای طرح هادی روستاها چقدر است و چه میزان آن در شش ماه نخست سال تخصیص پیدا کرده است؟ گفت: مجموع اعتبارات ملی، استانی و عمرانی طرح هادی روستاها در سال جاری حدود ۸ هزار میلیارد تومان است که تا الان حدود ۳۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

*امسال برای ۳۵۰۰ روستا تهیه طرح هادی روستا و بازنگری طرح انجام خواهد شد

وی با اشاره به اینکه تخصیص های بعدی اگر آزاد شود تصور می کنیم که بزودی اعتبارات طرح هادی روستاها به ۶۰ درصد برسد ادامه داد: امسال برای ۳۵۰۰ روستا تهیه طرح هادی روستا و بازنگری طرح انجام خواهد شد و برای حدود ۴۷۰۰ روستا نیز پروژه های جدید و نیمه تمام اجرای بهسازی محیط روستا در دستور کار است. *اجرای طرح هادی روستایی به یک خواست عمومی تبدیل شده است

شاملو در پاسخ به این پرسش که در چند سال گذشته اجرای طرح هادی روستایی به یک خواست عمومی تبدیل شده است آیا این برنامه بنیاد مسکن ادامه دار خواهد بود؟ گفت: سال به سال این درخواست ها بیشتر خواهد بود. عموم مردم در کل روستاهای کشور به دلیل اثرات بسیار مثبتی که طرح هادی روستایی در زندگی مردم و ارتقای بهداشت عمومی روستا و تسهیل تردد مردم در روستا داشته است از آن استقبال می کنند. طرح هادی روستاها موجب بالا رفتن کیفیت زندگی مردم در روستاها می شود و می توان با قاطعیت گفت که طرح هادی روستایی الان به یک خواست عمومی در تمام روستاهای کشور تبدیل شده است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا می توان امیدوار شد که بودجه طرح هادی روستایی در سال های آینده رشد بیشتری داشته باشد؟ گفت: ما امیدوار هستیم که هر سال هم دولت و هم مجلس به طرح هادی روستایی توجه بیشتری داشته باشند و اگر کنترل و مروری بر بودجه ۱۰ سال گذشته داشته باشید متوجه خواهید شد که هر سال نسبت به سال قبل شاهد افزایش بودجه طرح هادی روستایی بودیم. وی با اشاره به اینکه امسال اعتبار طرح های عمران روستایی از منابع ملی و استانی نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافت خاطر نشان کرد: امسال از اعتبارات قیر رایگان و تبصره پنج قانون بودجه کشور حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی روستاهای آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده و در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000