رییس بنیاد مسکن در گفتگو با هیبنا:

سامانه ثبت نام مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار بزودی باز می شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۷/۲۱
رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور مقاوم هستند گفت: سامانه ثبت نام مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بزودی بر روی مردم و متقاضیان باز خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

اکبر نیکزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در پاسخ به این پرسش که به عنوان رییس بنیاد مسکن که رسالت آن ساخت مسکن روستایی است چه موانعی برای تولید مسکن متصور هستید؟ گفت: در خصوص موانع تولید مسکن تمام مطالب از سوی رئیس جمهور بارها منعکس شده است اما نظر رئیس جمهور به درستی این است که این موانع قابل رفع است چرا که سیمان، میلگرد، آجر، گچ و نیروی انسانی و مهندس در داخل کشور تولید و وجود دارد.

*ساخت مسکن به هیچ عنوان به تحریم ها گره زدنی نیست

وی افزود: کشور در ساخت مسکن حتی یک آیتم وابسته به خارج از کشور نیست. ما در ساخت مسکن صاحب تکنولوژی هستیم و در تعداد زیادی از کشورها اقدام به ساخت مسکن کرده ایم. پس بنابراین ساخت مسکن به هیچ عنوان به تحریم ها گره زدنی نیست.

نیکزاد خاطر نشان کرد: تمام نهاده های تولید مسکن در داخل موجود و تولید داخل است. اما باید به نکته ای اشاره کنم و آن این است که عزم وزیر راه و شهرسازی برای ساخت مسکن جزم است و برای آن ویژه وقت می گذارد. بنیاد مسکن هم توانایی بالایی دارد و اعلام می کنیم که رفع دغدغه مردم در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برای ما موضوع مهمی است و مطمئن باشید که تمام توان خود را به کار خواهیم بست که به وظایف خود عمل کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب در خصوص وظایف جدید محول شده به بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در قانون جهش تولید گفت: در قانون جهش تولید مسکن سالیانه یک میلیون واحد مسکونی باید احداث شود در همین راستا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و در اولین جلسه شورای عالی مسکن به آن تاکید ویژه ای شد.

*ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال توسط بنیاد مسکن

وی ادامه داد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن قرار بر این است که بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر حضور فعال داشته باشد بنابراین این موضوع در قانون جهش تولید مسکن به بنیاد مسکن سپرده شد. در این برنامه مقرر شده است که بنیاد مسکن ۲۰۰ هزار واحد مسکونی احداث و تحویل مردم بدهد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن در مجموع سالانه برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و روستاها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد کرد. در ساخت مسکن شهری و روستاها همان سیاست ساخت مسکن با محوریت مردم را که سالها دنبال کرده است پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در قانون جهش تولید مسکن برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بزودی سامانه ثبت نام مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برای مردم و متقاضیان باز خواهد شد.

* ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است

رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده اند گفت: بنیاد مسکن از سال ۸۴ تا الان سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی کرده است. در آن سال حدود ۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده بودند اما امروز این سهم به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

وی افزود: جهت گیری ها این است که در سال ۱۴۱۰ جشن برگزار کنیم که در روستاها یک واحد مسکونی غیر مقاوم نداریم. اما با این وجود و عملکرد خوب بنیاد مسکن در سال های گذشته نظر بر این بوده است که در بحث مسکن شهری نیز به کشور و وزارت راه و شهرسازی و دولت کمک کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون از سهمیه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی چه تعداد به بانک معرفی و پرونده تشکیل شده است گفت: تاکنون ۸۰ هزار نفر به بانک های عامل معرفی و ۳۰ هزار مورد نیز عقد قرارداد شده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000