عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

پرداخت تسهیلات مسکن تسهیل می شود

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۷/۲۶
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیر اجرایی شدن تخصیص منابع بانک ها برای تسهیلات مسکن از طریق کمیسیون اقتصادی خواهیم بود گفت: بانکها اگر به تکالیف قانونی خود در زمینه تخصیص ۲۰ درصد منابع به حوزه مسکن عمل کنند، مشکلی در دریافت تسهیلات مسکن برای مردم به وجود نمی آید.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، افزایش قیمت مسکن در چند سال گذشته منجر به رشد اجاره نشینی و کوچ مستاجران به حاشیه شهرها شده است. در دولت سیزدهم تاکید رییس جمهور به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و ساخت و ساز(جهش تولید مسکن) نشان داد که همت دولت و وزارت راه و شهرسازی بر پایه این بنا شده است که کمک های خوبی به بخش مسکن و در نهایت مصرف کننده ها به خصوص مستاجران و قشر کم درآمد جامعه شود. پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مدتهاست که مطرح شده و بارها هم ثبت نام آن تمدید شد. حال به نظر می رسد ورود مجلسی ها نیز می تواند به اجرای بهتر و تسریع در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن کمک کند. احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلسی ها به پرداخت به موقع تسهیلات ودیعه مسکن ورود خواهند کرد؟ گفت: ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که در طی سال های گذشته قیمت مسکن به شدت رشد کرد و همین موضوع کافی بود تا تعداد مستاجران و نرخ اجاره نشینی به شدت رشد کند. وی با اشاره به اینکه مشکل عمده این روزهای بازار مسکن این است که قیمت مسکن بسیار بالا رفته است و در این شرایط اقشار کم درآمد جامعه چاره‌ای جز اجاره مسکن ندارند اظهار داشت: حال که دولت شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن را مهیا کرده پس بنابراین در این شرایط بانک‌ها باید نسبت به تخصیص تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران و متقاضیان مسکن تلاش بیشتری انجام دهد.

نماینده مردم انزلی در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا بانک ها را به این اقدام ترغیب خواهید کرد اظهار داشت: ابتدا باید به این نکته تاکید کنم که کمیسیون اقتصادی مجلس می تواند برای تسریع در این اقدام گزارش های لازم را از بانک‌ها دریافت کند تا مشخص شود که بانک‌ها چقدر از منابع خود را برای تسهیلات خرید مسکن و ودیعه مسکن تخصیص داده اند. قطعا این اقدام بسیار مفید و موثر خواهد بود. وی ادامه داد: حالا اینکه برخی از بانکها به تخصیص تسهیلات ودیعه مسکن چندان رغبتی نشان نمی دهند باید اذعان کرد که بر اساس قانون، بانک ها باید ۲۰ درصد از منابع خود را در حوزه مسکن تسهیلات بدهند.

هر چند که بانک مسکن در این خصوص سالهاست که تلاش می کند اما باید تمام بانک ها ۲۰ درصد از منابع خود را در حوزه مسکن تسهیلات بدهند. پس بنابراین بانک ها می توانند به متقاضیان تحت عنوان تسهیلات خرید مسکن و یا وام ودیعه مسکن تسهیلات اعطا کنند. دنیامالی با اشاره به اینکه اگر بانکها به تکالیف قانونی خود در این زمینه عمل کنند، برای متقاضیان مشکلی به وجود نخواهد آمد تاکید کرد: قانون جهش تولید مسکن، قانون بسیار خوبی است و بخش عمده ای از نیازهای مسکن خصوصاً برای زوج های جوان را تامین می‌کند. وی ادامه داد: بانک ها باید در حوزه تخصیص تسهیلات ودیعه مسکن به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند و بانک‌هایی که در این زمینه تخطی کنند، باید بدانند که مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل نود مجلس به این مسئله ورود می‌کنند و پرونده تخلف آنان را به قوه قضاییه ارسال می کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000