پایگاه خبری بانک مسکن گزارش می دهد:

ماجرای اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت یک میلیون مسکن در سال

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۷/۲۸
وزیر راه و شهرسازی روز گذشته اظهاراتی داشت مبنی بر اینکه ساخت ۴ میلیون مسکن به معنی ساخت یک میلیون مسکن در سال نیست. موضوعی که بعضا تعابیر اشتباهی از آن شد. در حالی که در متن قانون جهش تولید مسکن نیز عبارت «به طور متوسط» برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به کار برده شده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد «وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که در هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد. چرا که همه می دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد.»

این اظهارات وزیر راه و شهرسازی باعث برداشت اشتباه از سوی برخی شد و اینگونه تعبیر شد که دولت کمتر از یک میلیون واحد مسکونی در سال می سازد. حال آنکه وزیر راه و شهرسازی دقیقا پس از این اظهارات خود اشاره می کند که در وهله اول باید عملیات ساخت 2 میلیون مسکن را آغاز کنیم. همین اظهارات نمایانگر این است که دولت به جای آغاز عملیات یک میلیون واحد، ساخت دو میلیون مسکن را آغاز کرده است.

علاوه بر این، مراجعه به قانون جهش تولید و تامین مسکن نشان می دهد، دولت مکلف شده سالانه «به طور میانگین» نسبت به ساخت یک میلیون مسکن در قالب اجرای این قانون اقدام کند. به کار بردن عبارت «به طور متوسط» نیز مهر تاییدی بر اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی است.

ضمن اینکه ابتدای هفته جاری رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین اقدامات برای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن جلسه ای برگزار کردند. در این نشست علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، آخرین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای این تکلیف قانونی را از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جویا شد.

در این جلسه نیز که پیش از اظهارات روز گذشته وزیر راه و شهرسازی برگزار شده بود، در خصوص برنامه های این وزارتخانه به عنوان مجری طرح تصمیم گیری شده بود. در همان جلسه نیز مطرح شد، با توجه به اینکه زمان ساخت واحدهای مسکونی دو سال در نظر گرفته شده، وزارت راه ‌و شهرسازی قصد دارد با استفاده از قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس یازدهم، عملیات اجرای احداث 2 میلیون واحد مسکونی را آغاز کند.

در این نشست که برخی نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند، نمایندگان نیز سوالاتی در خصوص تامین تسهیلات، زمین، مصالح ساختمانی، مجوزهای قانونی ساخت به منظور احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در قالب قانون جهش تولید مسکن مطرح کردند که که وزیر راه و شهرسازی نیز دغدغه های نمایندگان در این حوزه را پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، در راستای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی اقداماتی از جمله تهیه جدول زمان‌بندی، توافق با استانداران و طرح مباحث لازم در اولین جلسه شورای عالی مسکن انجام شده است تا با همکاری سیستم بانکی و پشتوانه دولت اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی، احداث واحد مسکونی آغاز شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000