مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در گفت و گو با هیبنا اعلام کرد:

توجه به تعاملات فرهنگی و اجتماعی در بزرگترین پروژه نوسازی شهری

افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با بافت پیرامونی و توجه به فرهنگ زیسته ساکنان منطقه جزء برنامه‌های پیش بینی شده در مطالعات امکان سنجی اجرای پروژه آیمان در ناحیه شمال غرب کلانشهر تبریز است.
پایگاه خبری بانک مسکن

فرهاد یاسمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، درباره تاثیر پروژه آیمان به عنوان بزرگترین پرژوه بازآفرینی شهری کشور، در توسعه شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی منطقه گفت: اجرای یک پروژه با مختصات و مشخصاتی نظیر پروژه آیمان مشخصا دستاوردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قابل اعتنایی را به همراه دارد.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب با تجاربی اندوخته در پروژه هایی این چنین، پیش تر نسبت به بررسی ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداخته، همچنان که اجرای پروژه آسمان در شرق تبریز دستاوردهای قابل ملاحظه ای در شاخص های ذکر شده به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب ادامه داد: گسترش تولید واحدهای مسکونی، خدماتی، فرهنگی و تجاری در اجرای پروژه آسمان و بهره مندی ساکنان از خدمات عمومی که تا پیش از آن به شکل نامطلوب اتفاق می افتاد، بعدها به یک مطالبه اجتماعی بدل شد و امروز در پی اجرای پروژه، این منطقه به عنوان یکی از نقاط توسعه یافته شهر معرفی می شود. این امر زمانی شکل عینی به خود می‌گیرد که حتی انجام آن به عنوان یکی از نمادهای شهری در رسانه های دیداری و شنیداری قابل رویت باشد.

یاسمی تاکید کرد: افزایش تعاملات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با بافت پیرامونی و توجه به فرهنگ زیستی ساکنان منطقه جزو برنامه‌های پیش بینی شده در مطالعات امکان سنجی پروژه آیمان در ناحیه شمال غرب کلانشهر تبریز بوده و ما امیدواریم با اجرای کامل و بی نقص این پروژه شاهد شکلی از ارتباط باشیم که در گذشته جزو روال معمول زندگی محله محور بوده و متاسفانه به دلایلی کم و بیش از رونق افتاده است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که گرچه امروز ارتباط در اشکال مختلف آن گستره تر از گذشته است اما همه می دانیم که هیچ ارتباطی به عمق و ژرفای ارتباط بی واسطه نیست و امیدواریم این پروژه با توجه به اهداف تعریف شده و برنامه ریزی انجام یافته زمینه ی افزایش ارتباطاتی از این دست را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، همچنین درباره آخرین وضعیت روند اجرای پروژه آیمان اظهار داشت: در آخرین روزهای شهریور سال 98 به طور رسمی عملیات خاکبرداری از فاز یک پروژه ی آیمان آغاز و امروز پس از تجهیز کارگاه و عملیات زه کشی، پایدار سازی ضلع جنوبی زون یک به روش شمع وانکر با رویه ی شاتکریت به مساحت 2000 متر مربع انجام شده و پایدار سازی ضلع شمالی از زون یک همین فاز به روش شمع و انکر با رویه ی بتنی در حال اتمام است.

وی افزود: لازم است ذکر کنم که عملیات گود برداری این فاز در تراز منهای 15 متر و با تقریب حدود 220 هزار متر مکعب انجام شده و بتن ریزی فونداسیون بلوک TA-14 در 18 طبقه سازه ای و بتن ریزی فونداسیون بلوکِ TE-15 در 9 طبقه پایان یافته و در این بین تائیدیه نقشه های سازه ی بلوک های 9 و 18 طبقه از سازمان نظام مهندسی اخذ و کنترل نهایی نقشه های سازه ی بلوک های 12، 15، پلازاها و ورودی ها در حال انجام بوده و تائیدیه معماری تمامی بلوک های 9،12،15 و 18 طبقه از سازمان نظام مهندسی ساختمان اخذ شده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب گفت: علاوه بر موارد یاد شده، کنترل نهایی معماری پلازاها، مدرسه و پارکینگ ها برای بررسی در اختیار سازمان نظام مهندسی قرار گرفته و طرح جامع ترافیک نیز به تصویب رسیده است. در نهایت طراحی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی بعد از تایید نهایی معماری کل پروژه از سازمان نظام مهندسی برای کنترل به سازمان ارجاع خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000