عدم کمبود محصولات فولادی برای تولید ۱ میلیون مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۸/۱۰
در حالیکه ثبت نام نهضت ملی مسکن وارد هفته دوم خود شده و تاکنون بیش از ۶۳۲ هزار متقاضی در آن نام نویسی کرده اند سوالی که مطرح است این است که آیا تولیدکنندگان توان پاسخگویی به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دارند؟
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سوالی که این روزها در بازار مسکن مطرح است این است که آیا تولیدکنندگان محصولات فولادی نسبت به تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال می توانند پاسخگو باشند؟ در آخرین آمار به ثبت رسیده از سامانه نهضت ملی مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است تاکنون بیش از ۶۳۲ هزار متقاضی در این سامانه ثبت نام کرده اند و این آمار نشان می دهد که متقاضیان نسبت به جدیت دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون مسکن در سال خوشبین هستند و انتظار می رود در روزهای آینده این آمار ثبت نام افزایش یابد.

اما سوالی که مطرح است این است که آیا تولیدکنندگان داخلی محصولات فولادی توانایی پاسخگویی به این حجم از تولید مسکن را دارند؟ محمد آزاد رییس سابق اتحادیه آهن فروشان در پاسخ به این پرسش که آیا تولید محصولات فولادی کشور جوابگوی تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال را خواهد داد که دولت سیزدهم وعده آن را داده است؟ گفت: ابتدا برای ورود به این بحث و پاسخ به این سوال عرض کنم که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد تولیدات کشور در بازار داخل عرضه می شود و مابقی آن صادر می شود. حال این اتفاقی که دولت سیزدهم رقم زده است تا سالانه یک میلیون و در چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی احداث کند جای خوشحالی برای تولیدکنندگان و بازار آهن خواهد داشت.

*در صورت بازگشت رونق به ساخت و ساز تمام تولیدات در بازار داخلی عرضه می شود

وی با اشاره به اینکه در صورت بازگشت رونق به ساخت و ساز و شروع شهرسازی تمام تولیدات در بازار داخلی عرضه می شود و هیچ کمبودی از این جهت نخواهیم داشت اظهار داشت: آمارهای استخراج شده نشان می دهد که در نیمه نخست امسال پنج میلیون و ۱۱۵ هزار تن فولاد (فولاد میانی و محصولات فولادی) صادر شده که نشان دهنده رشد حدود ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. آزاد با بیان اینکه صادرات آهن اسفنجی حدود ۲۸۷ درصد بیشتر شده است تاکید کرد: قطعا اگر روند ساخت و ساز به گونه ای باشد که بازار داخلی نیازمند محصولات تولیدی باشد بدون شک تولیدات در داخل عرضه خواهد شد و کمبودی در بازار داخلی حس نخواهد شد. وی افزود: این حجم از صادرات محصولات فولادی در شرایطی اتفاق افتاد که تولیدات فولاد در تیر و مرداد امسال به دلیل قطعی های برق وضعیت خوبی نداشته و با کاهش روبرو بودند. پس بنابراین در صورت تامین انرژی هیچ مشکلی برای تولید محصولات فولادی مورد نیاز در صنعت ساختمان وجود نداشته و وعده دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی کار دور از تصوری نخواهد بود وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه ثمن یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به ثبت‌نام متقاضیان مسکن، اقدام کرد. متقاضیان واقعی می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir با داشتن چهار شرطِ تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. طبق تازه‌ترین آماری که ارایه شده است ۶۳۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن که اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز نامیده می‌شود، ثبت‌نام کرده اند. خاطرنشان می‌شود که ثبت‌نام تا ۲۸ آبان ادامه دارد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000