تاثیر مثبت روانی اجرای طرح جهش تولید مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۸/۱۱
فرآیند ثبت نام در طرح جهش تولید آغاز شده که خود تاثیر روانی بسیار خوبی بر جامعه خواهد داشت.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، همزمان با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و تعیین تکلیف کابینه، یکی از نخستین اقدامات عاجل با پیگیری های رییس جمهور اجرا و تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال بود. در همین راستا مقدمات اجرای قانون جهش تولید مسکن پس از تایید شورای نگهبان فراهم شد. رییس جمهور بلافاصله پس از ابلاغ این قانون، همه دستگاه های ذیربط را مجاب کرد تا سریعا اقدامات لازم جهت اجرا را تحت فرماندهی وزارت راه و شهرسازی اجرا کنند. یکی از اولین اقدامات صورت گرفته در این راستا شناسایی زمین بود که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی اراضی مورد نیاز برای اجرای فاز یک طرح شناسایی شد. همزمان از هفته های گذشته ثبت نام در سامانه ای که وزارت راه و شهرسازی طراحی کرده، آغاز شد. وزیر راه و شهرسازی نیز از همه افراد سرپرستان خانواری که حائز شرایط ثبت نام هستند درخواست کرد تا در سامانه ثبت نام کنند. در همین رابطه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای کنترل بازار مسکن انجام دهیم، ساخت واحدهای مسکونی حمایتی توسط دولت است، گفت: بخشی از آن بر اساس قانون جهش تولید مسکن در حال انجام است که سالانه حداقل یک میلیون خانه در سراسر کشور باید ساخته شود.

وی افزود: خوشبختانه فرآیند ثبت نام برای خانه های طرح جهش تولید آغاز شده که خود تاثیر روانی بسیار خوبی بر جامعه خواهد داشت. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام مهم دیگری که باید برای ساماندهی به بازار مسکن انجام شود، اجرای کامل و دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی به عنوان یک قانون دائمی و سپس عرضه واحدهای خالی احتکار شده به بازار است. شاکری ادامه داد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی در ماه‌های نخست مجلس یازدهم مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و بی تردید به یکی از قوانین بسیار کارآمد تبدیل شد. بر اساس قانون مذکور خانه‌های خالی که برای افزایش قیمت و کسب سود بیشتر احتکار شدند باید مالیات پرداخت کنند. این امر با هدف عرضه بیشتر واحد‌های خالی به بازار و جبران بخشی از کمبودها انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقدامات موثر مالیات بر عایدی سرمایه است، گفت: این قانون در تخلیه حباب بازار مسکن تاثیر گذار بوده و در بسیاری از کشورهای جهان نیز اجرایی شده است. وی افزود: اجرای قاطع قوانین مالیات ستانی موجب می‌شود بازار مسکن از جریان عمومی اقتصاد کشور و میانگین نرخ تورم تبعیت کند و تا زمانی که این اقدامات انجام نشده و مسکن از کالایی سرمایه‌ای به کالایی مصرفی تبدیل نشود، بازار ملک از فضای روانی جامعه متاثر خواهد شد. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: تولید مسکن به همراه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و تصویب و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه‌، اقدام سه گانه مجلس برای قطع دست سوداگران و سفته بازان بوده که حباب بازار را نیز به مرور تخلیه خواهد کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000