عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با هیبنا مطرح کرد

پتانسیل‌های ساخت مسکن در کشور بالا است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۸/۱۳
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه تمام پتانسیل‌های موجود در حوزه ساخت مسکن در کشور موجود و بالا است گفت: استفاده از تکنولوژی صنعتی سازی مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است هر چند در حرکت به مسیر صنعتی سازی دچار عقب ماندگی هستیم.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن_ هیبنا؛ مطرح شدن ورود چینی ها به طرح نهضت ملی مسکن این روزها به موضوع مهم برخی محافل اقتصادی به خصوص بخش مسکن تبدیل شده است. کارشناسان و برخی مقامات مسوول معتقد هستند که ورود چینی ها و هر کشور دیگری اگر با تزریق تکنولوژی به ساخت و ساز باشد می تواند مفید باشد.

سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلسی ها به ورود تکنولوژی به ساخت و ساز هستند؟ گفت: اینکه کشور در صنعتی سازی مسکن دچار عقب ماندگی است بر کسی پوشیده نیست و اگر در دوره ای دچار یک روند مناسب در صنعتی سازی شدیم به دوره ای که مسکن مهر به اوج خود رسید برمی گردد بنابراین اینکه در نهضت ملی مسکن از ورود تکنولوژی حمایت شود اقدامی مناسب است.

وی با بیان اینکه سالهاست بخش مسکن از کمبود عرضه نسبت به تقاضای مسکن رنج می برد و این عدم تعادل به یکی از معضلات جدی اجتماعی تبدیل شده است اظهار داشت: پتانسیل‌های موجود در حوزه ساخت مسکن در کشور موجود و بالا است اما داشتن دانش فنی در تولید مسکن را نباید نادیده گرفت پس بنابراین در تمام حوزه‌های ساخت مسکن اعم از نیروی انسانی و سایر مسائل سخت‌افزاری حرف برای گفتن داریم.

حسینی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چند درصد ساخت و ساز در کشور به روش صنعتی انجام می شود؟ گفت: قطعا این آمار بسیار اندک و ناچیز است اما آنچه که مهم است این است که مجلس و وزارت راه و شهرسازی از گسترش صنعتی سازی و ورود تکنولوژی به کشور برای ساخت مسکن به خصوص در طرح نهضت ملی مسکن حمایت می کنند.

وی افزود: به هر حال در صنعتی سازی مسکن کم کاری‌ شده است و اگر می بینید که زمان و دوره ساخت و ساز طولانی می شود به این دلیل است که همچنان در بخش مسکن سنتی و نیمه سنتی هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس تاکید دارد که هر کشوری که وارد بحث طرح نهضت ملی مسکن می شود باید با خود دانش فنی را نیز انتقال دهد و اگر غیر از این باشد به صلاح بخش مسکن که خود مولد و موتور محرکه اقتصادی کشور است نخواهد بود. در کمیسیون عمران نیز با این مساله که اگر غیر از انتقال دانش فنی هر کشوری بخواهد در ساخت و ساز ورود کند مخالفت شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000